torsdag 26 augusti 2010

Värk & viktminskning!

Hm, jaha idag vill inte blogger lägga in några bilder så då får det bara bli text!

Igår var jag på Viktväktarna & var så nervös att jag hade ont i magen. Det gick ju sådär sist & därför har jag minskat på portionerna & druckit mer vatten den sista veckan. Upp på vågen, jag vågade knappt titta men... jag hade gått ner 1,3 kg! Blev så superlycklig! Nu är det 2,7 kg på 3 veckor & det är jag så glad för! Om det går lika bra nästkommande 3 veckor kanske jag snart kan komma i mina jeans jag hade innan graviditeten! Därmed inte sagt att jag är nöjd, jag har många kg kvar men ändå en morot på vägen för jag är SÅ trött på leggings & bylsiga klänningar. Jeans, here I come! ;0)

Och på viktväktarna inträffade även en osannolik historia! Samma vecka jag började var det två tjejer till som började, jättetrevliga båda två! Den ena tjejen tyckte jag såg bekant ut men kunde inte placera henne. Så igår när vi satt & pratade kom vi på att vi inte visste varandras förnamn. Och så fort hon sagt sitt namn trillade poletten ner! För mer än 20 år sedan var min farbror tillsammans med en jättetrevlig tjej. Hon hade två döttrar som vi träffade en del (så klart!) Men så tog deras relation slut (1989!) & vi har inte träffats sedan dess. Och denna tjej på Viktväktarna är äldsta dottern..! Så sjukt egentligen, men himla kul! Hon bor också i Svedala, ibland är världen verkligen liten ;0)

Och så hoppar vi raskt över till Nellie! Hon har haft feber & ätit dåligt men sovit mycket de senaste två dagarna, bl a sov hon till 07 idag & sen två timmar på mellan 10 & 12. Så det lutar åt att tänderna däruppe är på väg. Idag vägrade hon mat & fick välling istället, huvudsaken är ju att hon får näring i sig. Stackars liten, hoppas de dyker upp snart!

Och från en värk till en annan så var vi & handlade mat idag. Vid en av frysarna var det en stor vattenpöl... Den såg inte underteckand utan gjorde en tokvurpa & landade med ett plask på höften & handen. Gjorde skitont & jag, vuxna människa, började gråta..! Men folk runt omkring hjälpte mig upp & var så snälla, jag kände mig som en 5-åring, ha ha. Men när jag väl masat mig upp gick jag bort till ett butiksbiträde & skällde lite, stackars grabb ;0) Mest glad är jag över att det var Niklas som hade Nellie i babybjörnen (selen) & inte jag! Usch, det hade kunnat gå illa. Tur att det hände mig & inte någon gammal ömtålig människa eller en gravid! Men öm är jag, känner mig lite skröplig, kanske får bli käpp imorgon, hi hi.

Nä, nu ska jag hålla lite kväll, hej så länge (från tanten) ;0)

Inga kommentarer: