måndag 9 augusti 2010

Nellie 7 månader!

Idag blir vårt söta charmtroll 7 månader! Ibland tycker man det går jättefort, ibland känns det som om hon alltid funnits hos oss. Men förgyller våra dagar, det gör hon! Och varje vecka är det något nytt hon lär sig. För en vecka sedan kunde hon inte sitta själv, det kan hon nu. För 3 v sedan fick hon sin första tand, nu har hon två. Hon gör nya ljud, hon härmar rörelser, hon blir otålig om saker inte går snabbt nog, hon skrattar mycket åt olika ljud vi gör & är en riktig solstråle! Men hon vrålar också högre, bestämmer själv när hon ska sova & vill inte ligga på filten längre. M a o, hon börjar bli en individ ;0) Och vi är så tacksamma att vi får följa med på hennes resa.

 
På restaurang på Öland, hon smilar alltid framför kameran & här liknar hon nästan en av dvärgarna i Snövit, ha ha. Men man ser vems kinder hon ärvt..! ;0)

 Just nu sover hon middag, börjar gå mer åt att sova två gånger á 1 1/2-2 h per gång än fyra gånger á 1 h. Vilket är jätteskönt, för då hinner jag lite mer hi hi. Kvällarna är dock fortfarande ojämna. Hon sover senast till kl.16 men blir då jättetrött vid kl.20, vilket är bra. Men hon sover bara en timme för att sedan vara vaken till kl.23, mindre bra! Ska in på familjeliv & läsa om sömntips, för så här vill vi inte ha det ;0)

Idag var sambons första arbetsdag, stackare... Jag å andra sidan gick upp 05.45, för då vaknade Nellie..! Men hon slockande vid 08 & det gjorde jag med. Så efter sen frukost åkte vi till Jägersro köpcenter där jag handlade shampoo & balsam, astmamedicin (750 kr!) & lite höstkläder till Nellie. Stack även in om Panduros outlet & handlade massa fint för ingen peng alls! Snart ska jag börja scrappa Nellies album, så köpte mest till det. Ska bli så kul! Har varit avundsjuk på alla som kunde scrappa om sina barn så nu ska jag njuta av varenda sekund ;0)

Inga kommentarer: