lördag 21 augusti 2010

Jag är med ny dator!

Glad som ett litet barn är jag för idag har det inskaffats ny dator!!! TJOHOO! Det blev en pc Hewlett Packard Pavilion DV7-4035S0 med 17 tums skärm. Detta säger er kanske inte så mycket men om jag säger att det är en dator likvärdig prestandamässigt med MacBook Pro 17, så kanske det ljusnar för någon?

MacBook Pro för 22 995 kr:

2,53 GHz Intel Core i5-processor
500 GB hårddisk (5400 varv/minut)
Intel HD-grafik
NVIDIA GeForce GT 330M-grafikprocessor med 512 MB GDDR3-minne
Internminne 4 GB

HP Pavilion för 9969 kr:

2,8 GHz Intel Core i7-processor
500 GB hårddisk (7200 varv/minut)
ATI Mobility Radeon HD 5650 grafik
1 GB grafikminne DDR3-minne
Internminne 4 GB

Båda har LED-skärm men däremot är Macens batteritid bättre & design snyggare. Men jag var inte villig att betala mer än dubbelt så mycket för den skillnaden ;0) Är så himla nöjd, nu har jag äntligen en rejäl arbetsdator som klarar de tunga program jag ska använda! Here I come, hi hi. Men ett kort har jag också hunnit med, så här kommer det. Kan tillägga att det troligtvis blir den sista bilden/fotot jag lägger in som inte är beskuret & retuscherat i Photoshop hi hi.

Från senaste Magnolia: Bon voyage, även Magnolia-pappret kommer därifrån samt blommorna med gula pistiller!

Färgglad flicka med prickar

Alla blommorna är blingade med Stickles silver

Text; "I believe I can fly", var det inte R Kelly som gjorde den?

Och så mina favvisfjärilar & lite sytt ;0)

Nu ska jag hoppa över till min nya leksak & göra lite mums innan vi ska på kalas, ha en myspysig lördag!

1 kommentar:

Marie Wisén sa...

Sååååå fint komponerat kort!
Grattis till "tillökningen" ;)

Kram Marie