lördag 28 augusti 2010

Igår vad jag & mamma...

på en liten shoppingtur i Staffanstorp. Två olika barnaffärer avverkade vi & det blev lite nytt till Nellie! Bl a en vinteroverall, två pyjamasar, klänning med leggings & top med kofta! Båda affärerna hade dock ett väldigt litet sortiment så nästa gång ska vi prova några andra, jag vet bl a en i Vellinge som ska vara jättefin (men dyr)! Vi avslutade vår tur med en supermysig inredningsbutik "Mitt vita stall", en Shabby chic-butik utanför Kyrkheddinge! Den kan varmt rekommenderas, både för innehållet & för en mycket trevlig ägare ;0) Både mamma & jag handlade lite fint bl a doftljus, porslinsskärbrädor & ljuslyktor. Jag frågade även om julpyntet & det dyker upp i slutet på oktober så då kommer jag hänga på låset, hi hi.

På eftermiddagen åkte sedan jag & en tjej i min mammagrupp till Stämpelgården & dess rea! Det var ganska utgallrat, hade tydligen varit tokmycket folk förra fredagen men jag hittade lite papper & höstlöv. I deras vanliga butik blev det en Magnolia-vampyr & lite lull-lull, kom undan ganska billigt & det behövs, mammapengen är verkligen ingen hög inkomst! Tur att Tradera finns, hi hi.

Och idag har jag & Niklas mamma varit på loppis i Skabersjö, där jag fyndade lite leksaker, mandelmusselformar & glasburkar. Annars var där inte mycket kul, den i Lomma (som Lions har) är mycket större & mycket mer fina möbler men orkade inte susa dit med Nellie i år, det är stor trängsel & minimal plats för barnvagn ;0)

Förutom shoppandet har vi sett lite filmer & bara myst, igår såg vi "Percy Jackson & åskviggen" & idag såg jag Valentine´s day. Båda var mycket bra men ingen nådde upp till sina föregångare, "Harry Potter" & "Love actually".

Och så över till kortmakarhörnan! För jag har nämligen börjat göra halloween-kort! Bland de roligaste korten att göra för man kan verkligen frossa i färg! Däremot är det svårt med accessoarer, någon som vet var man kan köpa 3-D spindlar & svarta blommor?

Fjolårets Halloween-Magnolia i ny tappning!

I härlig lime/svart kulör med glitterprickar ;0)

Chalkade blommor & satinband

Fladdermus & träd är äldre Magnolior

Och så lite dekor!
Texten tillhör papperet med spindlar, från Panduro.
Swirlsen är en clearstamp från Prima.

Imorgon ska vi se min lillebror spela fotboll, lite av ett släktderby, han möter nämligen sambons f d fotbollslag, spännande! Men mitt hjärta tillhör Åkarp, där jag är uppväxt, så håller på dem, hi hi. På kvällen kommer min tjejkompis från Schweiz, MYS! Vi har känt varandra sen 10-årsålderm, kul att det hållit så länge ;0)

1 kommentar:

Lisa sa...

vad fint kort. Super med det gröna...