tisdag 24 augusti 2010

Känner ni den lilla busen...

som numera somnar vid 20-21 men i gengäld vaknar 05.30? Vi tycker mycket om att få lite kväll för oss själva men jisses vilket vrak jag är på morgonen..! Men jag ska inte gnälla, är så glad att hon sover hela natten & 95% i sin egen säng. Men när hon vaknar så tidigt är hon ledsen & vrålar rätt bra, det slår alla väckarklockor & snooze ingår inte, hi hi. Så man studsar upp som ett medvetslöst ufo & försöker få hjärna & kropp kommunicera, en syn för gudar, kan jag tänka ;0) Vi tänker ge det någon vecka, så att rutinerna verkligen sitter, sen kanske man kan flytta det en kvart/halvtimme senare?! Men om man ser det från den ljusa sidan får jag en massa gjort på morgonen! Idag målade jag 12 stämpelmotiv, halloween & jul faktiskt. Bara att inse att sommaren verkligen är över, möjligtvis lite brittsommar i september? Men jag gillar hösten, så mig kvittar det. Bara det är lite uppehåll & inte tokstorm så är jag nöjd ;0)

Jobbar även vidare med Viktväktarna, ska väga mig imorgon, nervös... För även om jag skötte mig förra veckan hade jag gått ner rätt lite, så jag hoppas på en lite större siffra imorgon, ett halvt kilo & jag är supernöjd! Ska bli månadsmedlem så man får tillgång till receptbank, kalkylator som räknar ut points på alla recept, statistik & egen viktkurva, ska bli skönt att ta del av, man är lite bakbunden när man inte kan göra några "vanliga" recept alls, jag springer & storhandlar veckomeny varje torsdag, blir rätt dyrt i längden, om än mycket gott ;0)

 Nu är det sänggång, ska ju upp om några timmar..!

Inga kommentarer: