tisdag 3 augusti 2010

Inköpen från Öland & Gotland...

börjar nu så smått att få sina platser i vårt hem, så här kommer lite inredningsmums!

Av de fina trälådorna som kostade 160 kr ihop (!) har nu den stora hamnat...

..som tidningssamlare i vardagsrum & den lilla med dito användning på ovanvåningen.

Det ljuvliga trådslöjdsfatet (145 kr) står...

...på skänken i vardagsrummet & innehåller frukt. Till jul kommer det nog bli julkulor istället?!

De söta glasflaskorna för 100 kr...

...fångar nu ljusglimtar i fönstret! Tycker de har så vacker färg ;0)

Jag köpte även två glasskålar, som nu står med de andra i en fin samling.

Pepparkaksformarna & kakormarna...

förvaras fint i köket! Ser nästan lite juligt ut?!

De fina glasburkarna är så stora (4 liter)...

...att de kommer rymma många ljus, hm, måste till IKEA & handla fler ljus?!

Det var en del av mina inköp, resten kommer när de fått sin plats ;0)

Idag ska vi inte göra mycket, kommer kompisar & grillar ikväll så mest lite städning. Igår fick vi upp lite saker på vinden & plockat undan på ovanvåningen, så idag ska jag dammsuga (tjoho!) & göra lite fint. Har kommit på att alla mina pelargoner bor på nedanvåningen men jag har inte en blomma på ovanvåningen?! Så det ska rumstreras om lite. Tänkte även hinna sy färdigt Nellies fina filt som bråkar med mig hela tiden... Satt uppe till tolv på natten innan vi skulle till Öland för att hinna med men tråden bråkade hela tiden & fortfarande inte färdig... Men nu SKA det gå! Och så vill jag göra lite kort, sortera lite i hobbyhörnan, göra fotoalbum av vår semester & börja scrappa lite om Nellie & ... Hm, någon som säljer extra timmar till dygnet, hi hi.

Inga kommentarer: