onsdag 4 augusti 2010

Viktväktarna & tokfjantar!

Idag börjar mitt nya liv & jag är såå taggad på förändringen! Jag har nämligen skrivit in mig på viktväktarna! När jag träffade sambon för 7 1/2 år sedan var jag en nätt 36:a, men sedan dess har kurvan pekat ständigt uppåt & när vi sedan började försöka skaffa barn 2007 släppte jag vikten helt. Hade jag då vetat att det skulle ta två år att bli gravid hade jag kanske inte haft ursäkten "jag ska ändå bli gravid snart", hi hi. Under IVF:n & graviditeten tillkom ytterligare kilo & nu trivs jag inte alls med min stackars kropp. Så därför ska jag gå ner i vikt, 20 kg sisådär! Men vägen dit är lika kul som målet så det kommer bli en härlig höst! Jag bara SKA klara det!

Och från taggad till tokfjant! För jag kan inte begripa hur man som vuxen person kan gå in & skriva dumma saker om andras barn?! Blev så ledsen & arg av kommentaren i inlägget "Hemma igen": (Vilken abnorm näsa din dotter har)..! Men så beslöt jag mig för att inte slösa energi på idioter & har därför lagt ner ilskan. Men f r o m nu granskas alla kommentarer innan de läggs ut, tänk att man ska behöva ha kollektiv bestraffning för en persons agerande. Undrar också om någon vet hur man tar bort kommentarer i efterhand? Går det? I så fall vill jag gärna ha tips!

Så, slut på tråkigheter & över till något kul, nämligen ett marint kort jag gjort ;0) Har även gjort en hel hög med bröllopskort. Fick en trög start men när jag väl släppte Magnolia-figurerna så kom kreativiteten igång, så de kommer visas i ett senare inlägg! Men först lite marina influenser!

Wellpapp, snöfärg runt kanten, stämplar, lite knappar & band gjorde det här kortet lite ruffigt!

Edvin i marin outfit...

... och bakgrundsmotivet med snö på "vågtopparna".

I övriga livet bråkar vi mest med trädgården i ett försök att hinna bli klara innan sambon börjar arbeta på måndag. Och så har jag den ljuvliga uppgiften att bestämma mig för vilken Mac-dator jag vill ha ;0) Lutar åt en MacBook Pro med 15 tums skärm, men det kostar 18 000..! Så vi får se vad det blir. Om jag dessutom ska köpa de program jag vill ha, Adobe CS5 med Illustator, InDesign & Photoshop blir det ytterligare 20 000 kr, nästan så att de uppmanar till piratkopiering, för hur ska man lösa det som privatperson? Förutom möjligtvis en trisslottsvinst, så jag får väl köpa några sådana, hi hi. Ha nu en mysig kväll, nu ska min söta dotter få sin välling ;0)

1 kommentar:

Helen sa...

Du har en UNDERBART SÖT och CHARMIG dotter! Hmm "tokfjantar" var allt ett snällt ord tycker jag;)