onsdag 11 december 2013

Lucka 11: vardagsrummets mys!

Idag är det dags för vardagsrummets julmys. Känner att jag, enligt egna mått, varit lite återhållsam, men tror ändå jag slår de flesta andra? ;0)
 
På skänken har lite busiga svampar & tomtar hittat hit. Och en massa apelsiner och clementiner, äter nog 2-3 clementiner per dag, minst! Mums!


 
På vårt skåp samsas fågelburar med adventsstaken & lite rådjur. Hjärtan på dörrarna är av målad metall & har några år på nacken!

Lite hjärtan hänger på spegeln min.

Finaste rådjuren från TGR ifjol.

I soffan samsas ullfiltar men ullkuddfodral, hemmasydda fodral och gosiga katter :)

En riktig mysmuffins!

På golvet har jag, i väntan på granen, gjort en liten "klapphörna" med årets julklappar, vaktade av bocken & tomteparet. Säcken är från ifjol & inköpt på H&M. Lådan är en gammal äpplelåda.
Idag ska vi, efter dotterns gympa, handla julgran! Ska bli mysigt att få den på plats! Hoppas kunna fotografera den en dag men just nu är det verkligen bara grått, mulet & mörkt... Lite snö hade varit trevligt!

Och så har jag fått reda på antagningsbeskeden från högskolorna jag sökt till, reserv, reserv, reserv. Vi får se om det blir något läsande i vår, kanske ödet som försöker berätta för mig att fokusera på mammaledighet istället? Avvaktar urval 2, så får vi se :)

Och så har jag handlat en del till BB-väskan, amningen & bebissaker, ska visa bild snart :)

Ha en härlig lill-lördag där ute!

Inga kommentarer: