lördag 7 december 2013

Lucka 7: Julmys i köket & stormen Sven!

Passar på att öppna lucka sju och visa lite av julmyset i köket. Helt omöjligt att fotografera, men hoppas ni får en hum!
 
 
I fönstret ovanför vasken har jag ställt en hyacinth i röd-vit-prickig kruka, en tomte i vågskålen, och lite röda adventslyktor. Till vänster ser du min samling av stearinstumpar, som jag tänkte smälta ner till ett blockljus, återanvändning på högsta nivå!

Närbild på stumparna och pepparkaksformarna!

Ovanför diskbänken på motsatt sida trivs en enkel amaryllis, tomtegirlang från Tilda, ulltomte och "God Jul-text". Till vänster bakom texten ser ni min te-samling, som jag tänkte försöka hitta en trevligare förvaring till. På höger sida ser ni en fin glasburk som fick blockljus & rött snöre, ibland är julstämning inte svårt att göra.
På julklappsfronten har jag två saker kvar till maken och julklappen till pappa kvar. Sen är det allt färdigt, känns mycket skönt!

Och så har vi ju stormen Sven som härjat runt i nästan två dygn! Blåsten var värre denna gången och som husägare är det alltid extra nervöst men vi klarade oss faktiskt helt oskadda! Däremot beskådade vi det höga vattenståndet i Malmö hamn, som rann in på gator och täckte broar. Det var uppe på 130 cm över det vanliga vattenståndet! Och sen inatt har det kommit lite snö och snöar även nu, men bara mysigt, älskar ju när vinterlandskapet är mjukt inbäddat! ;0)

Inga kommentarer: