måndag 30 december 2013

Summering 2013 & Gott Nytt År!

Imorgon är det dags för nyår & att ödmjukt tacka 2013 för många fina upplevelser! Så jag tänkte att den traditionella summeringen är på sin plats ;0)
 

Är ni redo? Då kör vi!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Köpt husvagn ha ha ;0)

2. Höll du några av dina nyårslöften? De jag gav ifjol var att fortsätta sanera vårt hem på kemikalier, bli gravid och äta nyttigare! De två första har jag infriat, den sista har fungerat ok men inte mer p g a graviditeten.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, det blev några få. Men nästa år kommer värma lite extra, för då har vi två par i vår omgivning som ska få hem sina efterlängtade barn från Asien!

4. Dog någon som stod dig nära? Nej.

5. Vilka länder besökte du? Danmark, för att se Bon Jovi.

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014? Syskon till Nellie så klart & en riktig egoistisk sak, som jag ska önska i present; ett par Swedish Hasbeens i nubuck.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? När vi plussade.

8. Vad var din största framgång 2013? Att fortsätta plugga & att bli gravid.

9. Största misstaget? Att jag missat a-kassans regler som gjorde att jag inte kunde läsa under hösten.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara de vanliga helylleförkylningarna.

11. Bästa köpet? Att fortsätta med ekologiska produkter, inte minst babysaker!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Babysaker.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Plusset, att mina nära & kära är friska, kärleken till familjen & all tid hemma, att göra saker jag mått bra av.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013? Avicii.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, lugnare och fylld med mer tillförsikt.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat?

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Suttit med mobilen i plytet.

18. Hur tillbringade du julen? Med bådas våra familjer.

19. Blev du kär i år? I Nellie & i bebisen, kärlek av största kaliber.

20. Favoritprogram på TV? Sons of anarchy!

21. Bästa boken du läste i år? Olika historisk skönlitteratur.

22. Största musikaliska upptäckten? Eh...

23. Bästa filmen du sett? Sett ytterst få, Gangster Squad var bra!

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Min älskade digitalkamera!

25. Något du önskade dig men inte fick? Hm, minns inte?

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Inte den blekaste.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Lite mer studier & en Trisslott med vinst!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2013? Avslappnad.

29. Vad fick dig att må bra? Umgås med nära & kära, busa med dottern, pyssla, läsa & vila!

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ytterst få killar som tilltalar mig, kan inte komma på en enda? Charlie Hunnam?

31. Vem saknade du? Mormor & farmor tänker jag mycket på, inte minst sen Nellie kom. Och att vi alla har sämre med tid för våra vänner, mitt i all vardagsstress.

32. De bästa nya människorna du träffade? Alla som förgyllde vardagen, inte minst i skolan!
 
Och med den summeringen vill jag önska alla Gott Nytt ÅR! Vi ses 2014! Kram!

Inga kommentarer: