måndag 2 december 2013

Lucka 2: massa mossa & 2-årig bröllopsdag!

Ja, tänk att idag är det två år sedan jag & maken blev man och fru i Mexiko. Tänk vad tiden går snabbt när man har kul? ;0) Man blir allt lite nostalgisk när man ser bilderna...





 
Men från sommar till vinter för idag blir det massor av mossa! Jag har nämligen testat på att göra egna små julgranar av mossa. Enkelt, roligt & fint, en perfekt gå-bort-gåva dessutom :0)
 

Mossgranar

Du behöver:
 
Valfri kruka samt dekorationer
Oasis för eterneller/torra arrangemang
Pinne, någorlunda rak 20 cm från ex trädgården
Pappstrut
Mossa
Grön blomstertråd
 
Så här gör du:
 
Jag började med att skära en större bit oasis som ska stå stabilt i krukan. Jag körde sedan ner pinnen i oasisen och täckte med grönmossa. Därefter surrade jag, med den gröna blomstertråden, fast mossa på pappstruten. Jag skar till en mindre bit oasis som jag la i struten för att sedan trycka ner "granen" på "stammen". Jag testade att allt stod stabilt. Därefter dekorerade jag med rutigt band, glitter, svampar & en domherre. Färdiga att placera ut!
 

En av granarna fick bo på soffbordet, på en bricka, ihop med hyacint och värmeljus!

Inga kommentarer: