söndag 28 november 2010

1:a advent i snökyla!

Idag vankas det släktglögg hemma hos oss, kl.15 går det av stapeln! Så igår kväll & idag har det putsats, fejats & pyntats! Lite mör blir man men ska bli himla mysigt att mumsa i sig årets första julgröt, glögg & lite smått & gott till. Ikväll är det dessutom julskyltning & massa aktiviteter nere i byn, vi får se om vi tar en promenad ner & tittar!

Igår var vi på ett köpcenter & handlade. Jag skulle ha vinterjacka på Stadium men de var slut..! Allihopa! Hängde ett halvdussin kvar men de var av märket Peak Performance & kostade "bara" 3800 kr/st... Så jag får ta mig en runda i stan nästa vecka, har även kikat på Tradera, vi får se vad det blir... frågade Stadium om de fick in nya & det fick de, i slutet på december..! Handlade istället lite fint till julfesten jag ska på nästa fredag, underställ till Nellie (jajemen!) & så tog vi en snabb lunch. Nellie var närmast medvetslös vid 14.30 så då åkte vi hem & sov middag alla tre. Vilket var tur för vi har haft en skräpnatt med Nellie, jag & sambon har knappt sovit 4 timmar var... Förstår inte hur det kan skilja sig så mycket, natten innan sov hon 20-05 i egen säng?

Idag kommer ett julkort med Papermaze söta uggla, nu måste jag fortsätta städa!





Ha e mysig 1:a advent!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Super söt uggla. Han lyckas tom se lite förvånad ut. Kram på dig

Chris_P sa...

Kul kort!! Ugglar är för härlig!