måndag 29 november 2010

Snöstorm, Papercutz & A spoon full of sugar!

Just nu tokvräker snön ner & det har det gjort hela natten & hela morgonen! Jag undrar ens om vår ytterdörr går att öppna? Buskarna i trädgården är en halvmeter kortare för att de inte orkar med all tyngd från snön, det är helt absurt! Vi har inte ens hunnit sätta vinterdäck på vår ena bil så sambon fick ta vår kombi istället, jag vägrade låta honom köra den andra. Barnvagnen står kvar i bagageutrymmet, tyckte inte det var lönt att ta ut den, kan redan nu säga att jag inte kommer utom dörren idag... Möjligtvis för att hänga upp lite fågelmat, ni tänker väl på fåglarna & hänger ut mat så att de klarar sig?

Och nu när vi ändå är inne på snö så beställde jag faktiskt en vinterjacka på Stadiums hemsida igår kväll. Hade varit inne & tittat på den tidigare på dagen men var osäker på stl. Men på glöggfesten (som för övrigt blev supermysig) kommer min syster i exakt samma jacka (dock annan färg) i stl 40 & den satt som en smäck! Så en halvtimme senare var jackan beställd, jättenöjd är jag! Med skor är det en annan femma, vad ska man ha för skor för att klara 50 cm snödjup, köld & halka? Snowboots, snowjogging eller något annat tips? Är vinterskorna också slut överallt?! Denna vinter...

Men mina kort är åtminstone inte slut... Så här kommer ett som är med i a spoon full of sugar & Papercutz, båda har temat Anything goes. Så då tog jag det här:

One of Magnolias christmasstamps this year!

Papers from 3ndypapir, Panduro etc.

Tilda coloured with watercolour on 300 gr paper.
Glitterstickles on all white details.

A recipe of Christmas, joy, hugs, warmth, mulled wine, gingerbread bicuits and gifts ;0)

Flowers with glitter!
Nu ska jag nog se en film med Nellie, ta det försiktigt i vintervädret!

Inga kommentarer: