fredag 26 november 2010

Snöstorm!!

Just nu tokvräker snön ner! De har lovat/varnat för över 3 dm snö, det hoppas vi inte ;0) Visserligen gillar jag snö men i lagom mängd, inte så att man måste ställa in allt man planerat, "gräva" fram bilen eller skotta trottoaren ett par gånger om dagen... De har ju varnat för vargavinter i år, börjar misstänka att de kanske har rätt?! Därför ska vi imorgon in till Malmö & leta ullunderställ till Nellie. Polarn & pyret & Minimundus hade bra sortiment men kostar ändå 450-500 kr per ställ, så vi ska se om det finns billigare alternativ. Man börjar fundera på att titta över sin egen garderob med. Jag skulle behöva en tjockare vinterjacka & skor som klarar snöhögarna! Resten har jag sen skidåkning för 2 år sedan! Men jisses vad man är oförberedd för snökaos ;0)

Idag har jag, Nellie & min svärmor gått i stan, jag handlade bl a lite julklappar till familjen, en blus till mig själv (i stl 40!) & lite julsaker bl a en glöggkanna till släktglöggen på söndag, servietter, ljus & nötknäckare. Men inte ett enda julpynt! Antingen har jag helt tappat stinget eller så har jag inte hittat de där speciella sakerna man inte kan motstå?! Tänkte besöka Fridas gård snart & se vad hon har för fint. Hittar jag inget där heller är jag nog mätt på julsaker, har ju redan X antal flyttlådor med pynt ;0)

Och apropå mätt, så är jag lite trött & ledsen på att man som barnvagnsinnehavare behandlas som ett störande element när man går i stan... Överallt är man i vägen, personal suckar, folk himlar med ögonen, svårt att hitta ställen att äta på/komma in på mm. Folk föder ju barn, men folk fortsätter äta/leva/handla, varför kan man inte hjälpa till lite? Det vore ju en lysande affärsidé att nischa sig mot oss mammalediga som är hemma hela dagarna? Som ett barnvagnscafé med separat "parkering", många barnstolar, fristående micro att värma barnmat med osv. De hade haft full beläggning varje dag, det kan jag garantera! Någon som antar utmaningen ;0)

Och efter den parantesen kommer här ett julkort! Snudd på schizofreni-varning, hi hi.


Stämpel köpt på Tradera av LisaLia, så söt så söt!

Närbild! Papper bl a Kaiser craft, cirkelbård från Magnolia.

Närbild på sötnosen ;0)

Organza & spets från Panduro.

Textstämpel Inkido

Och blommor Prima med fina läderknappar.

Mina favorithörn från Panduro!

Och cirkeltext från Magnolia!
Nu ska jag bädda ner mig, natti natti. Och förresten, Nellie sov hela natten i sin egen säng, yippie! Sen att både jag & sambon vaknade av ren vana är en annan historia, hi hi. Ha det gott & ta det lugnt i snöyran!

2 kommentarer:

Annika sa...

Det har funnits ett "barnvagns"café i Malmö,men det finns kanske inte kvar?

JD sa...

Jag kan ta lite av er snö hihi, nää man tycks aldrig vara beredd på den här snön.
Ps. fint kort ds.
Kramar Jessica