måndag 22 november 2010

Just Magnolia 82 & Papercutz 68!

Idag är det örkmörkväder, regnet droppar på fönsterrutan, det är 3 grader & lite skånsk snålblåst, något deprimerande! Därför stannar jag inne i mitt julmys, Absolute Christmas är på i CD:n, lussebullarna doftar gott i ugnen & glögg ska snart avnjutas! Här är det inte örkmörkt ;0)

Igår stressade jag upp sambon med att fortsätta juldekorera, bära upp/ned saker på vinden & tokstäda! Vi hann även se lite vinterstudio innan det bar av till söndagsmiddag hos en av svärmors väninnor. Hon hade lagat god höstgryta & äppelkaka, mycket mumsigt & en perfekt söndagshöstmiddag!

Idag bjuder jag på ett kort som är med i Just Magnolia där temat är ett kort i vitt + 1 färg till. Den är även med i Papercutz där temat är ett julkort med bling, inte så svårt för denna glitterbesatta tjej ;0)


Ta da! One of Magnolias Chrsitmas stamps 2010.

A closer view of the card. Papers from Panduro, Pion design & Papirdesign!

The stamp is painted with watercolour on 300 gr paper.

Some of the bling-bling; flowers, feathers, pearls, a crown & cakepaper.

A little lace ;0) God Jul means merry Christmas in swedish.

Merry Christmas & Happy New year!

And some stars, pearls and Icicle Glitterstickles!
Och Nellie har sovit som en kratta inatt & vi likaså. Oftast när vi flyttar lite på rutinerna slår det över på natten & hela dagen därpå?! Hon somnade inte förrän 21.30 igår, sen vaknade hon 02 & 04. I förmiddags sov hon 45 min istället för 1 1/2 timme & har sedan varit ledsen & gnällig ett par timmar. Nu sover hon igen, får se hur länge det blir? Efter artikeln i Metro är jag sugen på att prova Anna Wahlgrens "Sova hela natten"-metoden, den fungerar ju bevisligen! Och är ju egentligen inte så avancerad, handlar ju bara om att skapa rutiner med mat & sömn & sedan hålla dem. Ska låna boken på biblioteket imorgon!

4 kommentarer:

Agnes B sa...

WOW,absolute beauty,very nicely done :)

Jeri sa...

Absolutely stunning. So glad you could share your card with us at Paper Cutz.

Debbie Dolphin sa...

Absolutely gorgeous xxxx
love debbie xxx

Mina sa...

what a beautiful card, I love all the embellishments...thanks for joining in with the Just Magnolia challenge
Mina xxx