torsdag 11 november 2010

"Just Magnolia vecka/week 80"

Blir ett snabbt inlägg för dotter håller på att tömma hela bokhyllan på böcker! Hon har dessutom bara sovit 40 minuter idag så jag har hunnit med exakt noll saker..! Men jag har min lilla lista som får bockas av efter hand. Och först idag stod en utmaning som går ut om några timmar så här kommer mitt bidrag! Utmaningen var att kortet skulle inkludera pärlor.

Christmas card Shabby chic! Papers MME, Panduro Hobby & Papirdesign.
The little reindeer is from Magnolias Christmascollection 2010
Close-up! Painted with watercolour on 300 gr paper.


Embellishments (pearls!)

Snowflakes with glitter and buttons.

Pearls, flowers, feathers, glitter & stars! 


Nu ska jag rädda böckerna! Läste förresten på igår om ytterligare två metoder som ska hjälpa barn att somna själv: "Tassmetoden" & "Somna utan gråt", sambon & jag får läsa igenom alla & enas om hur vi ska göra. Det ironiska är att Nellie, efter en tuff läggning igår kväll, faktiskt sov hela natten! Inte ett knyst har hörts, inte en napp har stoppats in! Den enda skillnaden mot tidigare nätter är att hon fick en alvedon & sov utan strumpor. Så antingen är det tänder på gång (igen) eller så har hennes förkylning utvecklats till något mer eller så är hon som sin pappa, extremt varm om fötterna & vaknar utav detta?! Frågorna hopar sig & BVC lyser med sin frånvaro, får nog jaga dem igen. Hej så länge!

1 kommentar:

Mina sa...

wow how beautifully designed and your colouring and touch of sparkle is stunning...thanks for joining in with the Just Magnolia challenge
Mina xxx