fredag 5 november 2010

Blogcandy & tändsticksaskar!

Äntligen har jag hunnit gå igenom blogcandyt & tackar för alla fina ideér, en hel del av dem kommer läggas in på bloggen i nästa vecka! Och jag har ju priser till 20 personer så alla vann! Maila mig namn & adress så kommer det fina paket på Posten! Och extra tack till Petraso för många tips, du får 2 paket ;0)

Och det blev ju inte fler inlägg igår, vi hade en rätt tuff dag. Nellies förmiddagsvila om två timmar fick spenderas utomhus i barnvagn, jag gick en riktigt lång promenad i busvädret. Så det blev ingen vila för mig (eller min förkylning) på förmiddagen. På eftermiddagen försökte vi sova båda två men gick bara en halvtimme, sen satt jag i soffan med en sovandes Nellie hos mig i 2 1/2 timme! Och då blir det ju inte mycket gjort men hon fick åtminstone välbehövlig sömn. Inatt har hon däremot sovit bättre, åtminstone på mitt "pass" efter kl.03. Så jag har sovit mellan kl.21 & 07 inatt, en helt ny människa idag! Tror t o m att förkylningen lättat lite. Sambon däremot är rätt sliten så jag ska försöka ta hela natten inatt, håll tummarna för en bra natt! Jag vill ju inte vara medvetslös i Ullared, hi hi.

Nedan kommer ett par fina tändsticksaskar jag knåpade ihop i början på veckan! De är så roliga att göra så det finns en risk att jag tömmer ICA:s lager, för det kan bli några till ;0) Ett tips är ju att de är perfekta som värdinnepresent i jul, ihop med en vinflaska eller blomma!


Shabby chic all the way! Fina bokmärkesmotiv är så tacksamma att jobba med,
de pryder sin plats direkt ;0)


Och så lite klassiska tomtar så klart!
 Idag hoppas jag på en bra förmiddagsvila för min dotter & i eftermiddag kommer mina kära svärföräldrar på besök. De kommer gå en lång promenad med Nellie så att jag kan vila eller städa & sen blir det tacomys ikväll. En perfekt fredag med andra ord! Och imorgon vankas Ullared, tjoho! Ha nu en mysig fredag därute!

1 kommentar:

Petraso sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh va fina dina askar är!!! gillar! och jag kan be Dennis ta in mer tändstickor i butiken... när jag pratar med honom på måndag;)

Åhhhhh vann jag! Så kul att tipsa om roliga bloggar man hittar för då hittar man själv nya saker när man kollar på andras länk listor! blir jätte inspiraerad av dina inrednings äventyr!
så blogga på!!!!
Ladda nu inför ullared och visa sedan oss andra vad vi ska köpa!