fredag 19 november 2010

Torsdag, fredag & lördag..!

Ja, igår var jag & Nellie på ett köpcentrum & köpte så söta kläder till henne, bl a Odd Molly-lik tunika, haremsbyxor samt årets julklänning! Trodde inte att jag skulle bli som alla andra föräldrar men det enda jag köpte till mig själv var en tidning..! Så visst fokuserar man mest på dottern ;0) Men om två veckor är det julfest på jobb & då ska jag ut & shoppa bara till mig själv! Hela min garderob består mest av gravid-mammaledig-myskläder så jag behöver lite finkläder, ska bli kul att uppdatera med lite nytt!

Idag har vi hälsat på min käre morfar & sedan varit med min mamma & handlat mat. Hade först tänkt gå i stan men vädrets makter har ju inte varit nådiga med snöblandat regn & isvindar... Så vi höll oss inomhus istället! Men nästa vecka SKA jag in till stan & se allt fint julpynt & julsortiment, något litet nytt får man ju köpa till sin "lilla" samling?!

Och så går vi över till natten som blev totalt fiasko... Nellie somnade visserligen i sitt eget rum men vid 22 vaknade hon, helt hysterisk & gick inte att lägga igen. Hon somnade på axeln men så fort man la ner henne blev hon jätteledsen... Efter 40 minuter gav vi upp & så tillbringade hon natten med mig i vår dubbelsäng. Hon låg tätt, tätt intill mig hela natten & försäkrade sig hela tiden om att jag låg nära. Hon sov ganska oroligt men så fort jag la en hand på hennes rygg lugnade hon sig igen (tack för tipset Stina!). Så vi har ändå fått sova bättre inatt än på länge... Hm, ja vad ska man göra med sin lillskrutt, svår balansgång. Vi har i alla fall gett det ett nytt försök ikväll & efter 50 min kämpande somnade hon... Ikväll blev det nästan en 5-minutersmetoden light för hon fick ligga lite längre innan vi tog upp henne, lugnade henne & sedan la ner henne igen. Man hör tydligt att hon inte är orolig, bara superförbannad, så trots att det är tufft vill vi inte ge upp. Men kan erkänna att jag fällde många tårar jag med, jobbigt att höra dem gråta & innerst inne undrar man ju om de förstår vad man vill uppnå?! Men vi ser hur natten blir & kör på två kvällar till... Håll tummarna för framgång!

Dagens kort är pastelligt & frostigt. Med detta kort önskar jag mig snö i december ;0)


Magnolia julstämpel 2010, cirkeln är egendesign. Papper Webster´s & Magnolia.

Kortet i närbild...

... och färgläggningen med akvareller.

Lite detaljer med glitter på!

Snöstjärnechipboards målade i vitt & doppade i glitter.

Spets med söta halvpärlor på.

En del av ett Webster´s papper.

Här anar man wellpappen ;0)
Imorgon ska vårt staket äntligen bli färdigt, sen ska jag & sambon ut & provköra bilar! Han har ju tagit ett steg på karriärstegen & ska nu få tjänstebil, vuxenpoäng så det förslår, hi hi. Men kul ska det bli! Kvällen blir lugn med god mat här hemma, aldrig fel ;0) Ha nu en mysig kväll & ni ser väl Idol?! Jay kommer ta hem rubbet, tror jag!

Och just det, på Viktväktarna i onsdags stod vågen still, vilket jag är nöjd med. Har slarvat lite denna veckan men nu är det nya tag, har ju 9 hg kvar till 10 kg & dem vill jag gärna bli av med ;0)

Inga kommentarer: