måndag 8 november 2010

Jag är såå förvirrad...

Glömde ju att skriva de viktigaste sakerna i mitt inlägg innan idag!

För det första, så har min kusin i USA fått en dotter till, en liten Isabella! Ryktet säger att det är efter Twilight:s Bella?! Hoppas på lite bilder på fb snart, vill ju se lilla miraklet ;0)

För det andra, glömde ju att skriva hur husvisningen gick igår..! Huset vi tittade på hittar ni här! Enligt beskrivningen låg det 5 minuter från tågstationen i Svedala, vilket inte stämmer, om man inte är en fågel..! Det var en bra bit ut, på krokiga, håliga vägar. Och då var det ändå torrt väglag, addera lite snö & is så kan det nog bli riktigt spännande ;0)

Men när vi väl hittat dit var det ett jättefint hus, med böljande fält och en sjö brevid. Nedanvåningen var superfint renoverad & det var bra förvaring, vilket många hus brukar sakna. Köket var underbart & hade en extra bonus, ett skafferi! Men så kom vi upp på ovanvåningen... Trots 180 m2 fanns det bara två minisovrum & allrummet gick inte att dela av med ett sovrum till. Vi var väl lite skeptiska till småsaker innan, som att det låg för ensamt mm men detta var spiken i kistan. För 3,2 miljoner vill jag ha 3 sovrum på ovanvåningen... Efter att ha bott i hus & dessutom gått på otaliga husvisningar har jag kommit fram till att mina önskemål ser ut så här:

Ett sekelskifteshus, i tegel eller trä med punschveranda & mansardtak (mindre snedtak på ovanvåningen då) alternativt tvåvåningshus. Tidsenliga fönster med haspar & spröjsar.
En tomt på 1000-1500 m2 med singelgångar, buxbom & rosor, ett mindre växthus.
Huvudingång med dubbeldörrar & farstu.
En nedanvåning med stor hall så att man kan sitta & ta på sig skorna samt ha bra förvaring, gärna en klädkammare. Ett stort lantkök med skafferi, bonus är en vedeldad ugn.
Ett vardagsrum med rum i fil som ligger brevid köket så att man kan ha stort matrumsbord i ena delen & soffdel i andra, givetvis med kakelugn. Ytterligare ett rum med milsvidd utsikt där jag kan ha mitt arbetsrum. En gästtoalett med dusch.
En ovanvåning med 4 sovrum, 3 till oss och ett till gästrum. Vårt sovrum ska ha kamin, walk-in-closet & liten balkong där man kan dricka sitt morgonkaffe (eller som jag, varm choklad!) En toalett med lejontassbadkar & fönster ut mot fin utsikt.
Grannar i närheten som inte kan titta in i huset men som ändå är inom avstånd ifall något skulle hända.
Ett litet förråd/gårdsbyggnad som man kan hålla kurser/ha butik i.

Och nu när jag läser igenom det inser jag att jag aldrig kommer flytta, ha ha. Men nu är allt åtminstone nedpräntat, kanske någon i cyberspace som precis ska flytta från ett sådant drömhus. Eller så blir det till att bygga nytt, när jag vunnit på en trisslott ;0)

Vad jag också glömde att skriva var att jag glömde kvar min handväska på visningen..! Stirrig var jag innan jag fick fatt i mäklaren som var kvar i huset & hade min handväska. Sambon var snäll & hämtade den & sedan kunde vi vara normala, konverserande människor på kalaset igen. Usch, hela ens liv är ju i handväskan, plånbok med alla kort, mobil med alla nr, kamera, almanacka mm. Jag var grymt stressad innan jag hade den i handen & kunde kolla så allt var kvar. Så sorry, söta släkt för mitt hispiga humör igår ;0)

Kommer ett litet julkort till nu när jag ändå är igång! 

En liten pepparkaksdam!

Detta kort gjorde jag innan jag började med tonvis av blommor så
jag gillar inte kortet själv, tycker det är för tunt uppbyggt..!

Magnolia what else?!

En vagn från Hänglar faktiskt ;0)

Stämpel Inkido...

... och lite (med betoning på lite) blommor...
 Nu ska vi äta Chili con carne & sen se en film! Efter ännu en tuff natt bestämde vi oss för att festa till det med film! På onsdag är det 10 månaderskontroll på BVC, då ska jag höra mig för om sömnhjälp, men det lutar åt "Sova hela natten" metoden av Anna Walhgren, vi vill så gärna att Nellie ska lära sig somna själv så att vi kan slippa ha skift varje natt, för vi saknar att vara utvilade & pigga ;0)

Inga kommentarer: