måndag 13 december 2010

Dag 3 i kurandet ;0)

Ja, vi fortsätter på den inslagna vägen, med ramsor & rutiner ;0) Tyvärr verkar det som om Nellie håller på att bli förkyld (vilket boken tipsar om är vanligt på dag 3!), näsan rinner & hon är allmänt klängig & gnällig. Sambon är ju störtförkyld & jag har också mina känningar (astman är sämre & näsan sticker) så det är inte så oväntat, men vi får se hur det utvecklas. Det är bara att fortsätta, hon behöver ju sin sömn än mer om hon är sjuk.

Natten gick bra, hon sov fint till 23.30, sen var det ett uppvak 00.45 & 01.30, som snabbt stävjades med ramsor. Därefter sov hon till 05.30. Därefter var det tätare uppvak & vid 07 gick det inte längre så då gjorde vi Glad morgon! En halvtimme för tidigt men vi hoppas att det rättar till sig. För hon är fortfarande trött då, det är väldigt tydligt. Och det medför att hon också blir tröttare tidigare på dagen, så jag har kämpat för att hålla henne vaken i 45 minuter..! Inte så lätt, det heller ;0)

Tyvärr går det inte att lägga in bilder för tillfället så eventuellt återkommer jag under dagen, annars blir det ett nytt inlägg imorgon istället! Jag har gjort lite nya kort igår kväll & ett av dem kommer imorgon! dessutom hann jag med alla årets 30 julkort (!) så de ska läggas på lådan i dagarna, sista dagen den 16:e, tror jag?! Dålig koll för att vara kortmakare ;0)

Inga kommentarer: