fredag 31 december 2010

Summering 2010 & GOTT NYTT ÅR!

Idag säger vi hejdå till 2010 & jag vill summera detta år i ord mer än bilder! Så här kommer min minnesbank för året som gått! Och jag har friskt lånat ideér på årssummeringar från hela bloggvärlden ;0)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, födde barn & blev mamma!

2. Höll du några av dina nyårslöften? De jag gav ifjol var dessa:
- att köpa minst 6 plagg från Odd Molly, Container eller Noa Noa. (det blev 5, close enough!)
- att njuta av mammaledigheten & ta dagen som den kommer. (jag gör mitt bästa för att stanna upp då & då)
- att köpa hyllor & lådor så att vi kan sortera upp allt i källaren. (nope... kanske 2011??!)
- att köpa en Dualit handvisp & fina skålar så att mitt kök får mer "Leila bakar"-känsla. (fick Dualiten i födelsedagspresent & skålarna från Ib Laursen är införskaffade!)
- att jag & sambon ska ha en bra dialog om föräldraskap & vara rädda om varandra. (det tycker jag absolut att vi är! Kanske lite mer egentid för oss nu när Nellie sover bra & vi kan lämna bort henne en natt?!)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, men det finns ett par som jag unnar så att bli föräldrar men som haft sådan otur, håller tummarna extra mycket för dem 2011!

4. Dog någon som stod dig nära? Nej.

5. Vilka länder besökte du? Inte ett enda!

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? En semesterresa & ny garderob ;0)

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 9 januari!

8. Vad var din största framgång 2010? Oj... Hm, det var nog att lära sig vara en bra mamma & samtidigt vara rädd om sin egentid, många gamla spöken att jobba med där! Och min viktminskning!

9. Största misstaget? Att inte kura Nellie tidigare så att vi fått sova sova sova ;0)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nä?

11. Bästa köpet? Min röda Odd Molly-kofta & datorn!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Måste vara kortmakeriet & kläder till Nellie?!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att umgås med nära & kära, Nellies framsteg & buserier, min viktminskning på 12,6 kg, sömnen efter kurning och min Kitchen aid ;0)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Ingen aning... Svampbob fyrkant kanske ha ha ha. Men min favorit just nu är Rihanna -Only girl in the world!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare! Men också riktigt ledsen ibland när amningen strulade eller man bara var trött. Men så är det väl att få barn, tufft, underbart, ljuvligt & tokmysigt!

16. Vad önskar du att du gjort mer? Sparat mer pengar ;0)

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Shoppat färre scrapsaker som jag inte hinner använda!

18. Hur tillbringade du julen? Med bådas våra familjer.

19. Blev du kär i år? Ja, i vår ljuvliga dotter ;0)

20. Favoritprogram på TV? Vänner is still going strong! Annars faktiskt Vinterstudion på SVT, så mysigt på helgerna! Och så gluttar jag på Top model ibland...

21. Bästa boken du läste i år? Sova hela natten av Anna Wahlgren!

22. Största musikaliska upptäckten? Inte den blekaste... Idol-deltagarna?

23. Bästa filmen du sett? Hm, Twilight, Crash, & många många fler!

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Min Dualit, en kaminspegel & en tjock fin Shabby chic-bok!

25. Något du önskade dig men inte fick? Jag önskar mig alltid presentkort, men får sällan det, kanske tråkigt att köpa?

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Åt god middag hemma, tror jag?!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En trisslottsvinst kanske?!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Mammakläder, bylsigt, tråkigt...

29. Vad fick dig att må bra? Umgås med nära & kära, busa med dottern, pyssla, läsa & viktväkta!

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ha ha vilken fråga, måste man svara på den? Sambon skulle säga Robert Pattinson från Twilight & det ligger kanske ett uns sanning i det ;0)

31. Vem saknade du? Mina söta arbetskamrater.

32. De bästa nya människorna du träffade? Mammagruppen, förlossningspersonal, barnmorskor!
 
Osv osv osv, finns ju hur många roliga såna här som helst! Men nu till lite bilder ;0)

Årets bästa kort, tycker jag själv! ;0)

Bästa julkortet i år blir nog detta!


Bästa (& värsta) upplevelsen i år!



Då stänger vi säcken för detta året! Och med ett litet PS. Jag hade faktiskt gått ner 5 hg på vägningen i onsdags, trots hela julhelgens goda mat! Det kändes BRA!
Så vad är då målen för 2011?

Ja... Vi provar dessa!

1. Shoppa mindre scrapsaker så att jag kan shoppa mer kläder!
2. Nå min målvikt innan sommaren! Har 8-10 kg kvar dit, inte bestämt mig än för vad jag vill väga. Men kring 65-68 kg så att jag blir en stl 38.
3. Njuta av min familj & pussa på dem varje dag!
4. Göra vid i källaren så att jag kan få mitt arbetsrum där nere!
5. Spara till något riktigt roligt!

Nu ska vi titta lite på Vinterstudion innan vi börjar göra vid oss inför kvällen som ska tillbringas med våra trevliga grannar! Gott Nytt År på er alla, hörs 2011!

Inga kommentarer: