lördag 18 december 2010

Idag blir det tomtar...

... för hela slanten! Inte mindre än två olika kort visar jag idag, med de fina stämplarna från Vilda stamps. Ganska ruffiga är de med, men ack så snälla! Annars kan jag meddela att julkorten verkligen sjunger på sista versen, jag har en hel hög som INTE kommer göras i år för om sanningen ska fram så är jag ganska trött på julkort men säg inte det till någon ;0) Kan ju ha att göra med det faktum att jag hämtade Magnolias nya kit på Posten häromdagen, lika fina som vanligt! Temat är kalas/Alla hjärtans dag & jag har redan gjort 3 kort med dem! Bl a ett fint födelsedagskort som vår dotter ska få på sin födelsedag om 3 v. Vår lilla Nellie blir nämligen 1 år den 9 januari! Men det får ni se en annan dag, nu kommer tomten! Och så är det ju även i verkligheten, tomten innan födelsedag ;0)


En snäll tomte i brun/beige klädsel.
Kanske en gammaldags hustomte?

Målad i en kall brun nyans, lite sepia-känsla.

Egendesignad textcirkel. Den lilla tagen har jag haft i min jullåda
i nästan 100 år..! Så plötsligt kom den till användning ;0)

Ho ho ho på fin canvasruta.

En filtstjärna inköpt på stor hobbymässa i Holland!

Och lite blommor måste man ju ha ;0)

Nästa kort är så frostnupet att det nästan
platsar utomhus, i de stora snöhögarna
på vår uppfart! Och inte slutar det snöa heller...

Nästan lite monokromatiskt?

Denna glada tomte blev mörkblå för det
är ju natt när han smyger ner i folks skorstenar..!

Snöflingor från Reprint men från början Making memories,
har Reprint ärvt designen möjligen?!

Egen design för Panduro Hobby.

Frostnupna blommor...

... och jättefin textstämpel från.. ? Attans vad jag har dåligt minne...

Chipboarden är målad med snöfärg från Panduro.
Med en lugn kväll i sikte & en timmes skottning i backspegeln kommer jag nog somna ganska tidigt... Imorse kämpade vi med Nellie från 06.00, hon sov lite, vaknade, ramsa, sov lite, vaknade osv... Under förmiddagsvilan sov hon 30 av 45 min men eftermiddagsvilan blev än en gång viljornas kamp. Jag ramsade, ramsade, ramsade (& pysslade under tiden!) men Nellie sov högst 5 minuter, sen började vi om igen... Hoppas verkligen det har löst sig till juldagarna, annars kan det bli tufft!

Och inga julklappsinköp blev det idag för vi har varit insnöade hela dagen! Även om jag skottade hela uppfarten, trottoaren & trappen så var det ingen plog som körde i gatan. Därför resignerade vi ganska tidigt ang julklapps-shoppingen, ev ska sambon göra ett försök imorgon, annars får det vänta till nästa vecka... Men på måndag måste vi få ut bilen, för sambons bil började lukta bränt i fredags när han körde till jobb så vi har just nu bara en bil... Den andra står kvar på hans jobb & väntar på bärgning..! Det börjar bli hög tid att beställa den där tjänstebilen!

Nä, nu ska vi bada Nellie, ha en mysig lördag!

Inga kommentarer: