fredag 3 december 2010

Idag vankas julfest...

...på jobb, ska bli kul att träffa alla arbetskamrater, äta gott & dansa lite, jag har ju inte varit ute på nästan två år..! Så det är verkligen hög tid! Har laddat med nyinköpta kläder & håret är färgat samt plattat! Nu när vår prinsessa sover ska jag sminka mig & byta om, jag blir hämtad av arbetskamrat ungefär samtidigt som sambon kommer hem från jobb så då tänkte jag vara klar ;0)

Idag blir det inget kort utan lite vinterbilder från vår trädgård! Nedan foto tog jag häromdagen. Satt framför datorn & när jag tittar ut sitter denna filur i grenarna, dessutom ligger kameran brevid, hur ofta händer det?!


Liten fluffig domherre, ser inte dem så ofta!

Lite extra mat på grenarna, månne?
Jag hängde ut 6 bollar med fågelmat igår kväll,
kl.11 i förmiddags var samtliga slut!
Undrar om inte kråkorna fått sig en festmåltid?

Så här såg vår trädgård ut häromdagen, innan det
kom ytterligare ett par dm snö! Vi har nu knädjupt
på vår gräsmatta!
Jag hämtade förresten min vinterjacka på Posten igår, den satt perfekt, mycket nöjd! Men när jag skulle till affären insåg jag att bilen var insnöad & vagnen absolut inte skulle klara all snö , så det fick bli pulkan igen för Nellie! Trots den korta biten till affären & tillbaka var hon lite blå om kinderna, så nu har väpnarhuva införskaffats samt att vi ska köpa Weledas Wind & Weather enl rekommendation. Varför nämner BVC inte ett enda tips på bra saker när det är kallt?! Nä, alla bra tips får man av andra mammor, internet eller babytidningar, konstigt kan tyckas..!

Nä, nu ska jag göra vid mig, ha det gott i kylan! ;0)

1 kommentar:

Kimsan sa...

Hoppas att du fick en trevlig kväll!!!

Vilken fin bild på domherren. Synd att man inte ser dem så ofta nu för tiden.

Trevlig helg!