torsdag 16 december 2010

Och snön bara vräker ner...

Det har snöat, snöat & snöat hela dagen & det har inte slutat än... Så idag har vi bara varit inne & myst ;0)Lekt, tittat på tecknat & lekt titt-ut! Nellie har även lekt sin favoritlek, att gå runt soffbordet & hålla sig, hon går ca 10 varv per omgång & skrattar glatt hela tiden! Hon har även börjat dansa till jinglarna för de tecknade programmen, sötaste charmtrollet är hon ;0) Både lunchen & eftermiddagsvilan har gått bättre idag, hoppas det fortsätter åt samma håll. Tyvärr har hon börjat hosta, en riktig slemmig historia. Vi får se om det är början till en förkylning eller bara hosta? Alla går ju & snörvlar nu för tiden, så svårt att slippa undan! Bara hon inte ärvt min astma (peppar peppar)!

Imorgon är det en vecka sedan vi började kura & det är som natt & dag. När vi lägger henne på kvällen ler hon glatt, lägger sig tillrätta utan ett knyst & somnar själv! Inatt sov hon lite oroligare fram till 24 pga sin hosta men efter en ramsa eller två somnade hon om själv. Likadant resten av natten, hon vaknade till en handfull gånger men somnade om själv. Kl.07.30 gick vi in & väckte henne & glad som en solstråle var hon ;0) Jag har inte varit så här utvilad sen innan Nellie kom & jag är äntligen en mamma med energi, som orkar & älskar att leka med min lilla solstråle, så glad över detta! Kan bara tacka min envisa inställning att inte köpa BVC:s "alla barn behöver olika mycket sömn" & "det kommer gå över, det går i perioder". Och så lovprisar jag internet, i synnerhet Familjeliv, där man kan få svar på alla sina frågor & hitta massa metoder/tips! Och inte minst, tack för att Anna Wahlgren finns! Tänk att jobba i motvind i 30 år, fortsätta oförtrutet för att hjälpa barnen (& lyckas!) & ignorera all kritik. Det kallar jag jävlar anamma ;0)

Och från detta lyriska halleluja till dagens julkort! Det börjar verkligen dra ihop sig nu, en vecka till julafton! Och jag har ju många kort att visa, blir nog dubbletter någon dag ;0) Dagens kort är verkligen Shabby chic & inte en stämpel i sikte!

Jag har frossat i alla dekorationer ;0)

Bild utklippt från scrapark. Papper Pion design & egen design för Panduro.

Närbild!

Alla dekorationerna ;0)

Text från Theresa Collins, snöstjärna i chipboard
målad med pärlemofärg & glitter.

Mormors knappar med satin- & pärlband!

Fint alfabet av pärlor, skuggade med brun tuschpenna!
Nu ska vi fortsätta titta på Byggfällan, usch för såna oseriösa byggare. Och apropå byggare hade vi ett företag som var ute & tittade på vårt badrum förra måndagen. Vi väntar med spänning på offerten, även om jag tvivlar på att den dyker upp när det gått 2 v snart. Så var hittar man seriösa byggfirmor om man inte har dem i släkten?! Konstigt hur en hel bransch kan ha så många oseriösa företagare... Och överleva?

Inga kommentarer: