torsdag 23 december 2010

Lille julafton & årets sista julkort ;0)


Idag är det lille julafton & då sambon är ledig har vi haft vi en mysig frukost med gott bröd & pålägg, kaminen sprakandes så fint, lite tända ljus & "Absolute Christmas" i bakgrunden, kan det bli bättre?! Och dessutom har vi klätt granen & jag har lagt alla klappar under, kommer bild på det imorgon! Nellie & katterna hjälpte till så fint, så den lär nog inte få stå så länge med så många beundrare ;0)

Årets sista julkort är det jag skickade till nära & kära! Och just som man tror att man inte glömt någon kom vi på två till, så nu är de uppskrivna på LISTAN för nästa år ;0)


Jag embossade Inkidos stjärna (min favvis!) på utsidan,
stämplade sedan med jultext i svart (som jag designat för Panduro,
även den en favorit!) Till slut satte jag fast tomtefar som är stämplad
på antingen vitt- eller naturpapper!

En närbild så det syns lite tydligare ;0)

På insidan satt ett kort med fyra bilder på sötaste tomten
i "sta´n" ;0)

Och Inkidos textstämpel, även den en klassiker, så fin!

Och så måste jag visa en bild från mammagruppen som
var på besök igår! Vi försökte fånga alla på en bild & det gick ju...
ja, nästan åtminstone! Visst är de söta?! ;0)

Och så kommer de sista julbilderna från vårt hem,
denna gången är det köket! Med nya hissgardiner från Ellos,
blev perfekta tycker jag! Shabby chic behöver inte vara så dyrt ;0)

Det tisslas & tasslas lite i vrårna...
Här tomtemor från SIA & tomtemus från Tilda ;0)

Även min lilla utställningshörna är juldekorerad!
Främst ligger tjocka receptboken jag gjort ;0)

Gottiga recept & en liten filur från SIA. Vellingeblomman hade lite
fina SIA-figurer som jag tänkte köpa efter jul, kanske rea då?
Eller så är de slut & jag blir en snopen konsument, hi hi.

Vit & rött & prickar & SIA & min fina fina visp!

Hyacinth med fint pynt!

Denna köpte jag i år, från Bruka design, de har så
mycket fint i tradionella stilen ;0)

Och så försökte jag visa min "lykta" tänd men men...
Grisen är en Maileg ;0)
Nu är det snart dags att göra vid sig & sen blir det lite julklappsinköp innan vi ska fira med sambons familj! Och förresten så var jag ju på Viktväktarna igår, hade ju 2 hg kvar till 12 kg & jag hade gått ner... 3 hg! Så det var på snöret men jag fick min lilla guldstjärna, ha ha. Och ni som inte hälsar på imorgon; EN RIKTIGT GOD JUL, hoppas ni får umgås med nära & kära, äta mumsig mat, få fina paket & bara mysa! KRAM!

1 kommentar:

lisa sa...

God jul gumman!
Stora kramar