torsdag 9 december 2010

Nellie 11 månader idag!

Idag blir vår lilla spjuver 11 månader, bara en månad till 1 årsdagen! Usch vad tiden går, skrämmande snabbt! Tycker inte det var så länge sedan man kom hem från BB? Men bevisligen är det ju snart ett år sedan ;0) Och man ser hur stor hon har blivit när kompisar kommer hem med sina nyfödda, trodde bl a grannens bebis var prematur men han var en klimp på 3,9 kg, så man har verkligen glömt hur liten hon var, sötnosen ;0) Blir många bebisar att titta på, tycker alla kompisar är gravida, just nu känner jag inte mindre än 5 gravida, så det blir babyboom 2011 också, åtminstone i min umgängeskrets, hi hi. Ibland kan man känna att man saknar att vara gravid men det bevisar väl bara att jag glömt mina krämpor. Illmåendet, foglossningarna, blödningarna mm saknar jag ju inte... Men känslan att bära på ett liv var helt underbart, bara det gör att jag skulle kunna skaffa en hel hop med kids, men säg inget till sambon, då får han dåndimpen, ha ha. Och sen stannar de ju inte i magen heller, 4-5 barn hade jag nog inte mäktat med! I alla fall, här kommer en bild på vår solstråle, som just nu håller på att bli bättre & firar det med att busa runt & ställa till med jävelskap överallt ;0)


Och busandes med sina älskade burkar!
Hennes 5 favoritleksaker kostar totalt 25 kr,
två puzzel på loppis 20 kr, plastburkarna 5 kr, en kattboll &
en Duplo-figur, vem sa att barn kostade, ha ha ha.

Dagens kort är med i utmaningen A spoon full of sugar
som har den svåra utmaningen Julkort ;0)
With this card I joined A spoon full of sugars
challenge Christmascard!

Magnolia Christmas stamp! Papers from Prima,
DCWV & Inkido.

Tilda is painted with watercolour.
And then I added some snow and
Glitterstickles!

God Jul means Merry Christmas in swedish!

Merry X-mas!

And some flowers!
Nu ska Nellie snart få lunch & sen blir det lite julklappsinhandling med lillebror, ciao så länge!

Inga kommentarer: