torsdag 30 december 2010

Dagen före nyår & Blogcandy!

Ja, just nu är det mest nedräkning till imorgon! Även om jag inte kan fatta att det snart är 2011?! Usch, nya siffror att komma ihåg & ännu ett år som läggs till handlingarna... Jag hinner inte riktigt med i alla åren som försvinner... Finns ett talesätt som jag tycker speglar vad jag känner. "Alla de dagar som jag fick, inte visste jag att det var livet som gick". Jag kan inte fatta att jag fyller 33, att det är 2 år sedan vi gjorde vår IVF-resa, 1 år sedan jag födde Nellie... Och i februari är det 2 år sedan jag & Niklas förlovade oss! Borde snart vara dags för bröllop då va?! (hint hint ;0)) Nä men skämt åsido, tiden går för SNABBT, var är bromsen?! 

Häromdagen fick jag dessutom kommentar från grannen att "nu när dottern blir 1 är det inte dags att börja på nästa kula"? Nu vet hon iof sig inte att vi gjort IVF men frågan kändes ändå lite konstig... Förväntas man skaffa barn när ens förstfödda fyller 1 år? Är det bara jag som tycker det är tidigt? Och om jag ska vara ärlig är jag inte riktigt överens med mig själv när det gäller nästa barn. Jag tror att IVF:n satt sig i huvudet på mig för:

En del av mig vill vara gravid 10 gånger, ha minst 3 barn & sörjer om nästa graviditet blir den sista (OM vi kan bli gravida igen). MEN en del av mig är livrädd att göra IVF igen för jag vet inte om jag orkar med hela karusellen igen (& då gjorde vi det ändå bara en gång, jag vet...), medicinerna, sprutorna i magen, den STORA rädslan att misslyckas, tiden & sorgen det tar, vill jag att den tiden tas från Nellie & Niklas & mig själv? Hm, stora frågor, och som jag känner rent för STORA för att ta nu, jag vill ha min mysiga mammaledighet med Nellie, fortsätta fokusera på mig & min viktminskning, njuta av sommaren, börja arbeta till hösten med nya utmaningar & bara få vara... Så just nu lägger jag de frågorna i en liten ask & stänger locket, den tiden den sorgen, som någon klok människa sa! ;0) Så, nä, vi börjar inte på nästa kula nu!

Jag lovade i ett svagt ögonblick att summera året idag men jag väntar tills imorgon, då det finns mer tid. Idag visar jag istället ett bokmärke med en Hängel! Inte för att det kommit några nya motiv de senaste 100 åren men jag hittade en liten utmaning jag blev sugen på så jag rotade långt ner i "arkiven" ;0). Med detta bokmärke är jag med i utmaningen hos Lovely Hänglar only där man just skulle göra ett... bokmärke! 



A bookmark in blue & red, almost New England style ;0)


Hängeln is attached to an elliptical, which I cut out with
my lovely Spellbinders (I hope I got the words correct?!)
Papers from Maja design & Webster´s pages.

I painted my motive (as always) with watercolour on 300 gr paper.
And then I added some glitter with GlitterStickles from Ranger!

Love love love Webster´s pages designs ;0)

A text I made myself, printed on Inkpaper from Panduro Hobby.

A few small stars and some glitter gave the final touch!
And to new followers who doesn´t speak swedish, I just wanna say; Thanks for all the lovely comments on my blog, for all the tips I get from your blogs/tutorials/challenges, I`ve learned so much new technics, found so many new Challenges blogs and so many talented cardmakers! Isn´t the world lovely small when it comes to crafting, cardmaking & scrapbooking?! ;0) Take care and have a Happy New Year ;0)

And don´t miss THIS! A lovely Blogcandy where you can win gorgeous stamps from Lili of the valley!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte annat än att ge dig min tanke. Och tala om att jag förstår dig angående IVF , men på något vis tar man sig igenom. Drömmen om ett syskon är stor, har tre misslyckade frysförsök bakom mig så jag vet vad du talar om.

Mvh en som vet vad en IVF innebär.