lördag 11 december 2010

Kurning natt 1 avklarad!

Ja, nu är första natten avklarad! Såg här såg den ut:

19.30 Pyjamas & välling (inte längre ihop med nattningen)
20.00 Nattning! Man skulle lägga Nellie på mage & buffa henne i ändan tills hon blev sömntung... Lättare sagt än gjort! Nellie snurrade runt, satt upp, på knä, det blev rena brottningsmatchen men vi var konsekventa & efter 40 min somnade hon äntligen... Sambon hade då kramp i benen & ont i ryggen ;0)
21.30 Gnydde till men vaknade inte.
22.40 Nu kom den riktiga utmaningen! In och buffa, ut & "ramsa", in igen, ut & ramsa. Efter otaliga försök läser vi i boken & förstår vi att vi ramsar för tidigt & ofta, drar ner på det & får direkt svar av Nellie. Man hör tydligt att hon är arg & "frågar" vad vi sysslar med men får svar av "ramsan" (Sov gott vännen, nu är det natt). Kl.24 somnar hon äntligen & vi har fattat tekniken!
04.30 vaknar hon igen (bara att hon sover dessa timmar är fantastiskt!), sambon ramsar, buffar lite & ramsar igen, Nellie somnar av sig själv efter 5 minuter, det har aldrig hänt förut! Jag ligger i sängen & hör "dialogen" mellan Nellie & sambon, fantastiskt att höra hennes "frågor" & hans "svar" & att det funkar!
07.40 vaknar jag av att vi försovit oss allihopa! In & väcka Nellie med glada tillrop ;0)

Efter inatt tänkte jag att vi ändrar lite & låter Nellie sova till 07.30 (istället för 07) & låta förmiddagsvilan vara i 45 minuter istället för 1 1/2 timme. När sambon nyss kom ner ville han göra samma ändring utan att veta mina tankar! One mind two brains ;0) Nu ör det snart dags för förmiddagsvilan & jag är Så taggad på att fortsätta, har fått rena adrenalinkicken!

Men ett litet julkort hinner jag med innan!



Julefrid i juletid, det viktigaste, eller hur?

Magnolia från årets kollektion, papper Webster´s m fl.

Söta ängeln, en favorit!

Lite dekorationer!

Stickers designade av mig för Panduro, man får riktigt många
för prisvärda 29 eller 35 kr ;0)

Hjärtan från ett Vibeke Spigseths papper.
Nu ska jag bulla upp med lite saker där uppe inför min "kurning", hörs imorgon, kramelikram!

1 kommentar:

Tess sa...

Jobbigt ni verkar ha det med sömnen..
Skönt att vi inte behöver tänka så med Tyra..
Vi lägger henne med välling 20.00..
08.00 Gröt o macka..
ibland vila 1-2 timmar
10.30-11.00 frukt
13.00 lunch
sova middag..
15-16.00 frukt
18.00 middag
20.00 välling o natti natti...
Hon somnar med flaskan oftast...
Tror oxå att dom blir vad man vänjer dom till, ex. sitter vi därinne o sjunger eller nattar henne, så blir hon van vid det, och det vill vi inte va låsta med..
Iblan skriker hon lite, men vi springer inte in direkt för då lär hon sig det att vi ommer när hon skriker...
Man hör ju skillnad om det blir hysteriskt , då går vi ju in..=)
Skönt att det funkar så för oss, det är ju ingen själklarhet märker man när man hör hur vissa har det..
Märker oxå att hon sover bättre på 1års fullkornsvällingen, vi började med 1års burkar/gröt o välling när hon va typ 10mån..
Man får prova sig fram med sitt barn och gå på egen känsla...
Puss på er och God Jul om vi inte ses..
Kul o se bilderna oxå, hoppas på fler av henne på bloggen, kul o se o läsa hur det går o hur hon utvecklas...
Hälsa mannen o pussa gullungen...