lördag 25 december 2010

Julklappar & utmaningar!

Igår var en riktig mysdag & allt flöt på bra! Efter Kalle Anka samt god mat & dryck blev det julklappsutdelning & jag var tomte! Med lång tomteluva & blinkande tomteörhängen tycker jag att jag fyllde rollen väl ;0) Det blev många julklappar även i år men utdelningen blev lagom, ca 1 1/2 timme. Nellie lekte med papperna & vissa leksaker & snart hade vi Duplo över hela golvet... Hon fick även fina klänningar & strumpbyxor, en jättesöt morgonrock & morgonskor, fina böcker, en "Baby in the pocket" (ihopfällbar tygstol) samt Brio-träleksaker! Men populärast är nog gå-vagnen, inte minst att lägga saker i ;0) På lille julafton fick hon två aktivitetsleksaker & den jag nämnde i förra inlägget har hon nu fått kläm på! Av sambons föräldrar fick hon också en ljuvlig kofta & mockasiner som passade bra till klänningen igår!

Själv öppnade jag mina klappar sist & fick min weekendbag jag önskat, en "Klippan"-liknande pläd, en porslinsskärbräda från House doctor, en söt skylt, kanelljus, Anna Örnbergs "Inred lantligt ute & inne" samt en ljuvlig zinkhylla från Granit! Sist öppnade jag Niklas tunga paket, lite nervös var jag allt, visste inte alls vad han hittat på... Men i paketen låg...



En Kitchen aid! Herregud vad chockad & glad jag blev!
Bästa presenten någonsin alla kategorier ;0)
Hade skojat med honom om en sådan men vet ju
vad de kostar så jag tänkte kanske i 40-årspresent ;0)
Nu står den så fint & tittar på mig i köket ;0)


Och raskt över till en annan bild & annat tema, nämligen ett kort! Detta kort är med
i två utmaningar: Sketchy colors färgutmaning
blått, vitt & silver samt Totally Tilda som hade temat Easel-card.
With this card I joined Sketchy colors challenge Blue, white and silver
and Totally Tildas challenge Easel-card.

One of Magnolias Christmas-stamp, I think
she´s adorable ;0)

Painted in light, cold blue with watercolours on 300 gr
paper. And then I added some Glitter, as always ;0)

Some decorations, notice the small charm ;0)

This text means "Yesterdays memories & tomorrows dreams
is the thread of life". My own design ;0)

Some more flags, can´t live without them ;0)

With metallic buttons & floss.

Lovely text that I found on the internet, anyone knows
who wrote it? Metallic corners from Panduro, papers from
Panduro & 3ndypapir or Papirdesign (?!)...
Nu ska jag göra inbjudan till Nellies kalas & sedan titta mer på min fina fina Kitchen aid, ciao!

2 kommentarer:

Erica sa...

Vilken julklapp Annica! Blir inte lite avis, den stod högst på min önskelista också, men sånt får man bara inte... hihi.. Jättesnygg i röd måste jag säga!

Ha en bra fortsättning på julhelgen!

Kram, Erica

Pernilla ~Pillan~ sa...

Gud vilken härlig julklapp! Jag älskar min kitchen aid! Underbart fint kort!