lördag 1 januari 2011

1 januari 2011!

Hej alla bakfulla?! ;0)

Hoppas ni hade en supertrevlig kväll igår, det hade vi! Med god ostbricka under tiden vi lagade mat, supergod köttgryta till middag & en vaniljpannacotta med choklamousse & frukt till dessert var middagen verkligen mumma! Och skönt att hjälpas åt med mat & barn, det flöt på perfekt & tjejerna (deras dotter är 19 mån) lekte så fint! Dessutom hade de samma schema (vilket vi inte visste om!) så de åt & lades samtidigt! Efter lite smågnäll sussade båda sött genom raketer & allt, det trodde vi aldrig! Vi vuxna snackade till småtimmarna & vi var inte hemma förrän vid 3, men då var jag mycket trött, ska jag erkänna. Och imorse var det ganska segt att gå upp vid 8. Men sambon, som fick sova till 10, har lovat mig en powernap i eftermiddag, den ser jag fram emot, hi hi.  Och nu är det den 1 januari 2011, ett helt oskrivet år! Har ni avgett några nyårslöften? Eller bara lovat att inte avge några kanske ;0)

Igår på dagen, fick jag ett ryck & rensade undan lite julsaker & fortsatte sedan att ändra om i lådor & garderober! Till slut hade jag rensat ut hela garderoben på över 60 plagg som jag aldrig mer ska ha på mig! De ska säljas på Tradera & bekosta nya kläder & saker jag önskar mig! När jag nått min målvikt (troligen i maj) ska jag ta den stora plånboken & belöna mig med en ny, fräsch garderob! Och skor & smycken & allt annat mumsigt! Ska skriva en diger lista på vad jag vill ha, det får bli min morot ;0) Gillar verkligen Tradera, man sparar pengar när man handlar där, man återvinner saker istället för att slänga dem & man får pengar när man säljer saker, superkretslopp tycker jag ;0)

Har faktiskt en hel del nykreerat i gömmorna & dagens saker är med i Sukkersött´s utmaning "Ljus i mörkret". Sagt & gjort, här kommer mitt bidrag!



Visst har jag stylat bra ;0) Ljuslyktor i fattigmanssilver
ihop med mina altrade tändsticksaskar!


Temat blev rosa/turkost, mest för att jag vill ha i lite vårkänslor
i mina kreationer!


Ask 1...


...ask 2....


...3!


...4...


... och siste asken! Inte så lönt att skriva material,
alla är Magnolia-stämplar & papper från
bl a Webster´s. Och så lite spets, blommor & glitter!
En har redan flyttat hemifrån, för med lite cellofan
blev det en söt värdinnegåva ;0)
 Nu ska vi fortsätta städa lite, jag har ändrat i Nellies rum & ska nu rensa lite i vårt garderobsrum & även upp på vinden med lite saker! Märks det att det är storstädning i mitt liv, ha ha. Ikväll kommer min familj på tacos & imorgon ska vi lite ärenden. Bara lugna men småeffektiva dagar med andra ord ;0) Ha nu en God fortsättning!

6 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

Ursöta askar!! Jag får också en sån "rensningsperiod" efter jul och nyår och rensa ut gammalt och oanvänt! det är ju så skönt att få slänga eller sälja! Kram och gott nytt

Lene Aase sa...

Utrolig nydelige fyrstikk-esker du har laget!
Tusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt:)
Klemmer fra Lene:)

JD sa...

Så söta tändsticksaskar. Lycka till med din strävan mot målvikten.

Mel sa...

Hello, I have just discovered your fabulous blog. Your cards are just amazing. I wish you & your family a Happy New Year ~ Mel

Marianne-db sa...

Så utrulig skjønne fyrstikkesker du har pynta! Lekre farger :-)
Takk for at du deltar hos sukkesøtt!
Klem, Marianne

jenny/e.j.m sa...

Vilka fina tändstickaskar med härliga detaljer=)

//Jenny/e.j.m