tisdag 22 december 2009

22 december, tick tack tick tack

Ja, nu är det timmar kvar till julafton, eller? Och även min adventskalender börjar lida mot sitt slut, lite nostalgiskt faktiskt, men kanske kommer den tillbaka nästa år, får se vad det finns för tid då? Svårt att veta, så jag utgår från lite, lite tid ;0) Kanske därför jag fortfarande sitter & gör julkort, eller så är jag bara en obotligt julälskande kortmakare! I detta inlägg kommer årest absolut sista julkort & ett välgjort sådant, nämligen ett cross-card som det så fint heter ;0)

Med Magnolia-stämpel & papper blev det så här fint!

Man drar ut kortet inuti, där man kan skriva sin lilla hälsning

Närbild, anar ni de stämplade paketen i hörnen?

Lilla tomteflickan glittrar i massor...

...och så gör även blommorna!

Utanför fönstret snöar det igen, de har lovat upp till 10 cm men samtidigt är temperaturen -1, att järföra med igår kväll -9.... Nervöst, håller tummarna inför julafton!

Igår var jag ju lite kryptisk om kvällens aktiviteter, vi (familj & många vänner) skulle nämligen överraska mamma vid hennes hemkomst från London, för att fira hennes 60-årsdag! Nervösa in i det sista men allt gick jättebra & mamma blev superglad! Visst är det kul att överraska, känns på samma sätt som med julklappar, roligare att ge än att få, hm, jag börjar bestämt bli gammal, ha ha ha.

Igår gick jag även in i v.39 & ja, nu händer det inte så mycket mer, pyret är färdigt för leverans! Men hon får stanna kvar över julen åtminstone, sen är det fritt fram ;0)
Nu ska jag fortsätta pyssla & kanske baka de där pepparkakorna... Eller så äter jag upp degen istället ;0)

1 kommentar:

Erica sa...

Ljuuuuvligt kort!! Gillar också Magnolias nya julpapper, köpte dem i år men tyvärr hann jag inte använda så många.. de får överföras till nästa års jättehög av julpapper.. kanske får ha som nyårslöfte att köpa mindre pysselmaterial? föressten hade jag det som nyårslöfte förra året, men det fungerade ju inte så särskilt bra! hihi..

Vad spännande, nu är det nära till bebis.. hoppas allt går bra och om vi inte hörs förr önskar jag dig en riktigt GOD JUL!

Kram, Erica