tisdag 8 december 2009

Graviditetsdemens...

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på men igår glömde jag lägga ett inlägg, katastrof! Kanske beror det på att jag hämtade sambon efter jobb, sen hämtade vi vår ena bil på verkstad, storhandlade & hämtade bilbarnstolen... Lite för mycket innanför pannbenet m a o... Så detta är lucka nr 7 & lucka 8 kommer ikväll!

Igår gick jag in i v.37 & får väl erkänna att humöret svängt lite, hon får gärna komma när som helst ;0) Jag sover dåligt, drömmer mycket, har ont i fossingarna & har förvärkar. Enligt min lilla "bibel" är pyret nu ca 47 cm & väger kring 3000 g, vilket märks, hela magen spänner & lägger jag mig på sidan får det gärna vara en kudde under magen så att det inte drar i ligament mm. Lite otympligare helt enkelt. Ska bli skönt att gå hem, har inte så mycket kläder kvar som passar, allt lyfter vid magen ;0) Känner att jag vill träffa henne nu, otålig som man är.

I livet utanför graviditeten har nu julkänslorna satt in ordentligt, bl a för att hyacintherna här hemma nu luktar gott. Längtar även till Lucia, så mysigt! Och i år ligger det ju på en söndag så man slipper stressa till jobb utan kan njuta av hela konserten ;0)

Lite kort bjuder jag på i lucka 7! Än en gång de nya Magnoliorna, de är ju så söta... Idag med temat granar ;0)

Papper MME, Panduro, Mist & stor stämpelkrans är bakgrund här.

Närbild på Magnolian

Glitter på blommorna

Och kort nr 2 på papper av Inkido & norska från ifjol.

Lilla Magnolian från ifjol, har fått glitter på sitt glitter ;0)
Nu är det dags att arbeta, hej så länge!

3 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Superfina kort i lucka nr 7! =D

Kan verkligen förstå hur du har det med graviditeten just nu..
v 37!!! Shit, nu är det nära!!
Loke föddes v 36 å det kändes sjukt underligt att han kom för tidigt. Jag var liksom inte redo.
Men du låter mer redo än vad jag var iallafall! =)

TA hand om dej!
KRAMAR Petra

Erica sa...

Härliga kort med mycket julkänsla! Tack för inspirationen!!

Kanske hon tittar ut tidigare om du har mycket förvärkar.. kanske en tidig julklapp? ;-)

Ha det bra!!

Kram, Erica

Marie Wisén sa...

Jag håller med dig SÅ söta Magnolia stämplar!!!

Häng i, men jag vet (mamma till 3) man är SÅ otålig!

Det är så roligt att följa din resa...
Kram å lycka till!!! :)