onsdag 16 december 2009

Ja, se det snöar...

Ja, nu snöar det igen, men snälla ligg kvar... Idag ville jag visa fina snöbilder från Skåne men dels försvann snön snabbt, dels hann det bli mörkt innan jag kom hem... Så jag letade i mitt arkiv & visar ändå lite mysiga vinterbilder ;0) Men börjar med en vissnad amaryllis, ett vackert stilleben i sig, eller hur?

Gillar fotot för dess skarpa detaljer, visst är allt genomtänkt ner i minsta detalj hos moder natur?

Och så här fint låg snön när vi för ett år sedan var på väg till Dalarna ;0)

Hoppas få uppleva massvis med snö inom några år igen, kanske fira en jul i Dalarna, bjuda med släkten, hade varit mysigt! I en röd trästuga med kamin, låter idylliskt, eller hur?

Tills dess kan jag åtminstone nöja mig med att barnvagnen är hämtad idag & att alla julklappar utom en är avklarade! Har även köpt en båge som vi ska hänga upp mobilen över skötbordet med, nu är vi babyready! Har haft mycket sammandragningar ikväll, hoppas det är ännu ett tecken att det snart är dags! Visste ni förresten att kroppen börjar tillverka extra endorfiner redan en vecka innan förlossningen? Så om man bara mätte endorfinhalten borde man kunna veta när det är dags??? Hm, Annica funderar... ;0) Men å andra sidan, om alla dagar är som denna, med mysig brunch i vänners lag, mysshopping med mamsen & lite saker avklarade, ska jag nog hålla ut ;0)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi... jag blir lite full i skratt när jag läser om endorfinerna i samband m graviditet/förlossning. Man har ju hört att vissa får städfnatt tätt innan förlossningen. Jag hörde till en i den skaran :D Sista dagarna städade jag nästan dygnet runt (så mycket som den otympliga kroppen orkade)... tror att det måste finnas ett samband mellan städandet o endorfinnivån. För vilken 'vanlig' mäniska ligger på alla fyra febrilt o skrubbar duschen och tänker "hmm.. det här var ju ganska kul, varför gör man inte det här oftare?". Haha... inte var man särskilt smidig heller, men städa skulle jag. Orkade göra mer de sista dagarna än jag gjorde totalt på hela sista månaden i övrigt ;) Hoppas att eran lilla bestämmer sig för att kika ut snart. Väntar m spänd förväntan på att få följa resten av er resa!
Kram,
Mli