fredag 4 december 2009

4:e luckan & fredagsmys ;0)

Ja, 4:e december är nu här & dessutom snart 2:a advent! Den ska tillbringas på glöggtillställning hos kusinen, mysigt!

Idag tillbringades dagen på julmarknad på Fredriksdal, alltid lika mysig med mycket ljusarrangemang & fin miljö! Det finns både hantverksbodar och matbodar men även många små butiker med mycket trevligt innehåll ;0) Tyvärr lyste tomtarna med sin frånvaro, det var istället mycket mat, julgransdekor & blomsterarrangemang. Den får även ett minus för oerhört litet café, vi fick sitta utomhus (men med filt & brasa blev det mysigt ändå). Men allt i allo får den 4,5 tomtar av 5 möjliga!


Och apropå blomsterarrangemang tänkte jag visa er lite av mina arrangemang, bara för att upptäcka att alla bilderna är hyacinther..! Visar tydligt min smak (hyacinther & amaryllis) men kanske inte största variationen... Hm, får kanske prova på de där svåra julrosorna ändå? Här kommer i alla fall mina hittills arrangerade blomster ;0)




Nu ska jag ha fredag med pizza & Så ska det låta! Ikväll tror jag att Tove åker ut? Och så firar vi lite extra för IVF-kompisar som plussade idag ;0)

1 kommentar:

Erica sa...

Jättefina blomsterarrangemang!! Gillar också att göra sådanna.

Har skapat en ask och använt ett band som jag fått av dig, kommer du ihåg var du handlat det? ett blå-grått band med bruna kanter. Titta in i min blogg så ser du vilket jag menar. Blev lite kär i det och skulle vilja ha mer av det.

Kram, Erica