lördag 26 december 2009

Final countdown?!

Ja, nu är julen över för i år, känns lite vemodigt, men nedräkningen för vår del är ju inte slut än! I julklappshögen till mig låg bl a ullfilt från Klippan, Maileg-kanin, Vänner säsong 1, Twilight-prylar & Leilas "A piece of cake"! Sambon hade dessutom köpt en nattlampa till barnrummet, mycket nöjd blev jag ;0)

Så nu går vi bara & räknar ner, vaggan är bäddad, BB-väskan packad, alla telefonnummer är inlagda på mobilen & bilbarnstolen är redo för montering! Så var är pyret? Hallå? Nä, skämt åsido, det är väl förhoppningsvis snart på G för denna dam börjar bli otålig... Går & letar tecken på att det snart är dags, magen har flyttat ned en våning & trycket neråt har ökat, känns som att hon ska trilla ut om jag nyser..! Jag har också en del sammandragningar men inga som gör ont... Och så är mitt humör mer instabilt & fötterna svullna men snygga stödstrumpor hjälper! Igår körde vi dessutom ner till Ystad för att se var deras BB låg, kanske hamnar där istället för Malmö, Ystad har ju gott renommé & beskrivs av många som ombonat & personligt! Summa summarum, mitt liv kretsar just nu kring en kommande förlossning!

Därför händer det inte jättemycket på pysselfronten, gjorde ju en massa julsaker, nu behövs en mellanlandning till andra året-runt-saker! Därför visar jag lite babyprylar istället ;0)


Vaggan är redo i vårt sovrum! Spjälskyddet ingick i köpet men jag har klätt om det i nytt röd-vitrandigt tyg. Påslakan & örngott är ekologiskt från Minimundus. Filten köpte sambon i Ullared & numera har även en fin prydnadskudde & en liten speldosa flyttat in ;0)

Napphållare från Åhléns, shabby chic så klart men kostade 99 kr..!

2 Tilda-hundar vaktar sött

Och små skor dekorerar barnrummet!

Det vi har kvar att köpa är en stor rosa trasmatta till barnrummet & en diskret, prisvärd skötväska, några förslag? Har kollat runt lite men tokvägrar ge 1500 kr för en skötväska för att den heter Skip hop eller Bugaboo...

1 kommentar:

Riet sa...

Ohhh wowwww,what a beautiful cards and creations,so beautiful babyroom.
So sfeervol, so gorgeous room.

Hugs Riet.xx