söndag 20 december 2009

Lucka 19 & 20...

öppnas nu idag! Gårdagen tillbringades med lussebak, julklappsinslagning & skidor på TV, d v s en lagom lördag! Avslutades dessutom på bästa sätt med glöggmingel hos en kär vän! Vi var hemma vid 12 på natten, känns rätt bra när man som höggravid går bland de sista ;0)

Jag har ju tjatat lite om snö & har nu fått vad jag bad om! Måste bara visa bilder hur det utvecklats ;0)

Denna första snö, som nu ter sig lite lite, gjorde mig lyrisk i veckan...

...och ser nu ut så här! Med snöfall hela gårdagen & hela natten har vi över en halv meter,
helt underbart! Men sambon muttrar lite om skottning & det kan man ju förstår, han skottade inatt när vi kom hem, men det syns inte idag ;0)

Och så kommer lite julkort, bland de sista, nu när julkorten redan skickats, eller?

Lilla Magnolia med rosor, mer romantik än jul kanske?

Och glitter på de små filtsnöstjärnorna!

Kort 2 går även det i rosa färger med glitter

Med en smygande Tilda

och massa glitter!

Idag blir det lite mer skidor på TV & sen ska jag baka pepparkakor med kristyr på! Lilla pyret verkar trivas i magen & igår var det 2 v till beräknat förlossningsdatum! Magen är hård som en sten & jag har lite sammandragningar men just nu känns det som om hon vill stanna ett tag till ;0) Nu ska jag ringa mamsen som fyller 60 idag & tillbringar sin helg i London, inte alls avundsjuk på all julskyltning ;0)

1 kommentar:

petraso sa...

Åh va härlig snö och vackra kort!!

Rocky candy har kortmakarna,designat inkywings mfl tja de finns i hop med dom vanliga craklerna.....

Min mage står åt alla håll och är också stenhård men det beror på kalkonmiddagen som vi ätit....