måndag 21 december 2009

Dan före dan före dan före...

Ja, nu är det inte många dagar kvar & jag gissar att åtminstone en del i vårt avlånga land gått på julledighet? Visst är det härligt med julefrid? Fast å andra sidan är det många man ska hinna träffa, vi är bjudna på 5 ställen denna veckan! Jag har redan tackat nej till några, känner att jag blir stressad av bara tanken att mingla massvis ;0)

Några som däremot minglar massvis är mina tomtar i tomteland! Kyrkan & huset är byggt av min morfar & min mormors far, en del av tomtarna är nästan lika gamla! När jag var liten älskade jag att titta på tomtelandet när det stod hemma hos mamma & pappa, därför är det extra kul att få föra traditionen (& tomtarna) vidare & förhoppningsvis gillar pyret det lika mycket som jag ;0)

I år är snön en fårskinnspläd, vilket fungerade bättre än min traditionella vadd!
Tyvärr fungerar varken belysning i hus & kyrka, ej heller klockan i kyrkan, ska se om kanske
svärfar kan hjälpa mig återställa det till nästa år!

I tomtehuset förbereds julen, man stickar julklappar & lagar mat ;0)

Ute i backen åks det skidor & pulka...

& tomtefar är på väg att dela ut klapparna!

medan gammeltomten har gått i pension & läser tidningen ;0)

Som ni märker är det inget fel på min fantasi & jag hoppas aldrig bli för vuxen för att kunna leva mig in i tomtarnas (eller barnens) värld!

Igår blev det däremot inget pepparkaksbak, kanske imorgon, sen känns det liksom lite sent, hi hi. Idag har jag pysslat massa kort, känner lite stress att jag kanske inte alls kan göra mycket kort nästa år, därför vill jag göra några extra nu! Men nu ska jag vila middag för att orka kvällens kuligheter, mer om det imorgon..! ;0)

Inga kommentarer: