onsdag 9 december 2009

Häng the tomte?!

Ja, istället för "hang the man" kanske man kan ha det som titel?! Men givetvis är jag inte ute efter att skada tomten, bara vara lite underfundig & nedan ser ni varför ;0)

Jo, för här hänger de, mina tomtar! Trähjärta från Panduro som målats & dekorerats med bokmärken, enkelt men visst blir det fint?

Här ser ni hur jag stöpplat vitt runt kanten, för lite sliten känsla.

En annan sliten tomte är denna tös! Idag var jag inne på jobb i sex timmar och började rensa mitt skrivbord & hyllor, hoppsan vad man samlar på sig... Gick lite mer än jag brukar så nu är man en slagen hjälte, men det var skönt att rensa! Fredag är sista dagen, blir en liten avslutningslunch, mysigt. Men en av tjejerna kan inte vara med, hon fick en liten bebis i söndags, 5 v för tidigt, men allt gick bra! Det påminner dock mig om att jag gärna också snart åker in på BB, bara det inte blir på julafton ;0)

Nu ska vi äta middag, sambon har gjort god Falukorv i ugnen, mums sa jag! Och ikväll blir det Arga snickaren på TV, diggar honom skarpt, han har ett av få renoveringsprogram som har en bra tidsuppfattning om renovering, inte "vi bygger ett nytt hus på en eftermiddag". Vi, som renoverat i tre år, börjar bli färdiga men man får en liten hum om vad det tar i tid, jag räknar minst två år till innan vi kan säga "nu är det klart!" Men då ska vi minsann njuta ;0)

1 kommentar:

Erica sa...

Vad fint ni har hemma Annica. Så fint i köket. Tilda-girlangen blev jag lite kär i, var hittar du alla fina Tildor? Har de flesta av böckerna men aldrig sett det mönstret, lite annorlunda Tildor, superfina.

Gillar också Arga snickaren, spelas in varje onsdag och ses när barnen sover..

Ha en bra kväll.

Kram, Erica