lördag 30 oktober 2010

Aldrig mera tåg!

Ja, det kan nog summera vår dag..! Vet knappt var jag ska börja, så vi tar väl det från början helt enkelt?

Igår satt vi & tokbudade på Tradera men i slutsekunden kom en liten smurf & bjöd över så vi fick bara en biljett... Vi funderade på att köpa en till på SJ:s hemsida direkt men trodde att det blev billigare om man åkte direkt till SJ på morgonen istället. Det visade sig vara fel, Sista-minuten-pris gäller bara upp till 26 års ålder eller pensionärer så vi fick snällt betala över 400 kr... SJ kör tydligen att ju fler som åker på en avgång, desto dyrare blir biljetterna? Så där började vår otur :0( Tåget var sedan inställt men ersattes av ett X2000 så det löste sig. Däremot var bistron på tåget stängd & alla toaletter utom en ur funktion... Och så blev vi dessutom 20 min försenade p g a tekniskt fel. Men det värsta var att våra returbiljetter på Tradera gick ut när vi satt på tåget & då det var noll täckning fick en kompis hjälpa till att buda. Men tyvärr lyckades hon också bara vinna en biljett så vi satt plötsligt med samma problem igen. När vi kom in till Göteborgs central gick vi direkt & köpte en biljett till, typ den sista de hade på den avgången... Men vi var nu åtminstone garanterad hemresa & den kostade bara 260 kr så vi kom billigt undan, glada var vi! Sen åt vi mysig lunch, åkte ut till mässan & hade 3 intensiva timmar där! När vi sedan skulle hem var vi ganska tidiga så vi köpte lite fika & gick sen ombord på tåget. Tåget gick i tid & biljettkontrollanten kom & skulle kolla våra biljetter, varpå hon utbrast; "Ni sitter på fel tåg"! Vi hade alltså biljetter till avgången kl.15.27 men satt på tåget med avgång kl.15.42..! Vi hade inte ens haft en tanke på att det kunde gå TVÅ tåg till Malmö en lördag vid 16, så vi hade bara tittat på destinationen... Ingen barmhärtighet visades & tyvärr fick vi betala två nya biljetter för den facila summan 520 kr... Så denna dag kostade oss ca 1500 kr i resekostnader mot 800 kr om vi hade tagit bekväma bilen..! Usch, vad detta förstörde vår dag. Så summa summarum, aldrig mer tåg! Jag har lagt mer pengar på resan än jag shoppat för, tar nog några dagar innan jag smält detta äventyr!

Mässan var däremot mycket trevlig & imorgon (när jag lugnat ner mig) ska jag visa mina fina inköp! Men nu ska jag njuta av kvällen i mysbyxor & hålla tummarna för att sambon & dottern snart kommer hem från kalaset så jag kan pussa dem, har saknat dem massa ;0)

4 kommentarer:

Emelie sa...

Himla otur! Dåligt av dem att inte kunna vara lite vänliga när ni faktiskt hade biljetter... även om de nu var till en annan avgång...
Hoppas att du gjorde fina fynd som kan väga upp lite mitt i all ilska.
Kram Emelie

Petraso sa...

Men fyyyyyyyyyyyyyy Bubblan vaaaaaaaaaaaaaa hemskt!

Jenny Jensen sa...

fy for vilken osis!!! Annica, jag har undrat lange, hur saljer du dina kort? Forbestallning eller du bara gor dom och saljer sen, var da? kram kram!

Bella sa...

Heej Annika! Minns ni "uddevalla-tjejen"? Bella? Jo minsann,det är jag hehe! Läste nyss vilken HIMLA OTUR ni hade sedan på hemvägen också, jag tyckte reda synd om er då i tåget angåend biljetterna men nu att ni hoppa på på fel tåg också, vaaa säger jag bara! Hehe vilken dag det måste ha varit för er alltså! :( Iallafall, ville bara höra av mig, jätte fin blogg för övrigt:) Lycka till med allt:) p.S min dag blev också lyckad, men de förlora matchen med ett poäng med 48 sekunder kvar:( Ta hand om dig:)