lördag 16 oktober 2010

Lördagskvällen kommer gå...

...i sakta mak med god middag & något bra på TV. För trots att det bara är lördag har vi hunnit med en hel del! Igår städade jag här hemma, sen var vi hemma hos mina föräldrar i några timmar, därefter hade vi sambons bror & fru på tacokväll! Och idag har vi ätit god brunch på cafeét i byn för att sedan åka till underbara Häckebega slott för att se våra vänner vigas. Ljuvligt väder med naturen i höstskrud & strålande solsken, vackert brudpar & fin vigsel gjorde dagen underbar. Efter en skål med släkt & vänner fortsatte sedan brudparet till middag med de närmsta. Och vi åkte hem, på riktigt terpentinvägar genom bokskog & åkrar. En jättemysig eftermiddag m a o. Imorse hann jag dessutom måla lite stämpelmotiv som damp ner i min brevlåda igår. Kan ni tänka er, att det finns så goa människor därute som helt utan vinning ger gåvor som gjorde hela min helg? Eller vad säger ni om tiotalet nya Magnolia jul-motiv uppstämplade på fint akvarellpapper? Blev så himla glad! Dessutom släppte både Stämpelgården & Hannas hobbybutik alla Magnolias julmotiv igår, så jag "hoppade" in i deras internetbutik & beställde... ja, rätt många stämplar! Tack Kimsan för tipset ;0) Men innan de hinner hem har jag några kort till att visa!

Julkort i grönt, papper bl a Magnolia.

Fjolåret söta motiv!

Visst kan man nästan ana tomten på väg?! ;0)

Blommor & fint band

Snöstjärna i metall, med fint organzaband på.

Och här ser ni alla lager av papper, fint sydda på symaskinen ;0)

Inga kommentarer: