torsdag 7 oktober 2010

Viktväktarna & vantproblem!

Igår var det ju viktväktardags & jag tänkte att det nog hänt en del, detta är ju min bra vecka! Men någon liten tomte måste lyssnat på mitt dumma påstående "allt minus är minus" & velat jävlas med mig för igår hade jag gått ner 1 ynkligt hekto... Visserligen har Nellies förkylning hållit mig mer inomhus, jag kom inte iväg till träningen i torsdags men ändå... Surt sa räven, bara att ta nya tag! Så idag har jag promenerat i 1 1/2 timme, ska på vattengympa ikväll & på lördag ska milen i Bokskogen avverkas! Tänker inte ge mig! Nu är det back till basic!

En annan basic sak är vantar på vintern. Men hur tänkte H&M när de tillverkade jättesöta men smala vantar till bebisar & dessutom med tummar...! Får ju inte på dem överhuvudtaget?! Nä, det blir till att sy egna, fleece inuti, fint varmt ulltyg utanpå! Ska påbörjas omgående!

Och för att vara ännu lite mer tokeffektiv avverkade jag inte mindre än 5 ärenden på min promenad idag! Bl a hämtade vi ut åkpåsen till Nellies vagn & den blev jättebra! Jag hämtade även Magnolia härliga julkit ;0) Så ikväll ska det monteras, stämplas & kanske målas, om jag hinner, får se hur lång tid vantarna tar?! Har två timmar för mig själv ikväll & ska sitta fastklistrad i pysselrummet då ;0) Nedan kommer ett julkort som gjordes ifjol men aldrig hann visas. Så det är väl nästan lite extra vintage då ;0)

"Papperet" är en förpackning till Primas stämplar. Cirkeltexten är från Inkido & figuren är givetvis en Magnolia ;0)

Färgläggningen i närbild!

Och lite mums ;0)
Nu ska jag nog sova middag ihop med dottern eller kanske smygstarta med Magnolia-stämplarna, hm, tufft beslut, hi hi.

1 kommentar:

JD sa...

Fina kort du gjort. Dem stämplarna bara måste jag kolla in, har varit lite feg för att våga börja med stämplar ännu. Titta gärna in till mig och lämna ett tassavtryck. Ha en underbar helg.
Mvh Jessica