söndag 24 oktober 2010

Baske mig, jag vann!!!!

Jag som aldrig aldrig aldrig är med i utmaningar har gått & vunnit! Hur glad blev inte jag när jag såg att jag vann första pris på Magnolia Down under Challenge & dessutom blev Top 4 på Sketchy colors! Tjohoo! *studsar av glädje*. Det här gav verkligen mersmak! Usch vad glad jag blir ;0) Och bara för det bjuder jag på 2 kort denna söndag. Idag har vi verkligen inte gjort någonting, sambon har inte ens klivit ur morgonrocken, ha ha. Vi har sett en film, sovit middag, ätit & jag har pysslat lite så klart ;0) En loj myssöndag, riktigt skönt faktiskt!

Däremot har vår dotter varit mycket framåt idag & lärt sig åla/krypa framåt! Så nu kommer det en liten sötnos förbi, krystandes av ansträngning med en stil som man i bästa fall, kan beskriva som luftsimning/krokodilgång, hi hi. Men framåt går det! Och lycklig är både hon & vi ;0) Ska förska lägga ut en videosnutt i veckan, så att ni som vill får se.

Igår hade vi vänner här & det var lika trevligt som det brukar & de hemmagjorda pizzorna blev riktigt goda! Vi köpte färdig deg på förp, riktigt smidig (när vi väl kom på att det bara var att rulla ut istället för att försöka kavla den själv, hi hi). Den enda smolken i bägaren är att vårt hus blir så litet när vi har folk, man nästan snubblar på varandra & barnen har noll yta att leka på... Så inatt drömde jag om "min" patriciervilla med många luftiga rum, stort vardagsrum, arbetsrum med dubbla skrivbord, bibliotek, kök med stor köksö, osv... Undrar när den drömmen infaller? Hoppas inom 2 år för jag klättrar lite på väggarna här hemma ibland..!

Men nu till julkorten!


En liten smygande Magnolia i nattsärk!
Journaling Pion design, stjärnor Stämpelgården, jag
hamstrade 8 rör till i fredags ;0)

Närbild! Pappret bakom är Maja designs & ett par år gamla
men still going strong!

Magnolia textstämpel

Fina blommor med glitter.


En suddig bild tyvärr...Spets med glitter på är det i alla fall!

Och så ett väldigt enkelt kort där jag arbetade med
olika strukturer, filt, embossat papper & kraftpapper.

Stämpeln är en "oldie" från Magnolia

Snöstjärnor i filt, tror jag köpt dem på en mässa?!
Nu ska vi sondera bland filmutbudet för kvällen & jag ska suga lite på min vinnarkaramell ;0)

2 kommentarer:

Petraso sa...

Grattis Grattis!! tvekade aldrig att du skulle komma högt upp i doom utmaningarna! Du gör ju helt underbara magnolia korrt! hjärtat!!!!

Erica sa...

STORT GRATTIS!!! inte konstigt att du vann, så fina kort som du gör!!

Låter som ni också har litet hus, drömmer oxå om ett sådant arbetsrum/pysselrum, nu har jag lyckats klämma in en vrå under trappen, långt ifrån optimalt men det har blivit husets populäraste ställe!! mina större killar sitter där lika mycket som jag.. :-)
ja, huvudsaken man får skapa, har haft lite abstinens... ;-)

De där filt-snöflingorna blev jag lite kär i.. kommer du ihåg märket? vill ha!!

Ha en fin vecka! Kram, Erica