måndag 4 oktober 2010

Förkylningstider!

Känns det inte som om många går & snörvlar för tillfället? Höstsnuvorna är här, eller?! Även Nellie har åkt på bacilluskerna & blev kanonförkyld förra måndagen & inte har det blivit bättre, vi är stamkunder på Apoteket, nässpray, snorsug & näsdukar går varma här hemma ;0) Vi hoppade därför över babysimmet förra tisdagen & nu velar jag om vi ska åka dit imorgon, vi får se hur vi gör. Även jag & sambon har haft känningar till & från men inget har brutit ut än, vi är tydligen bättre rustade mot bacilluskerna än Nellie?! Stör mig lite för jag hoppade över vattengympan i torsdags av rädsla för utbrott, men nu på torsdag ska det tränas!

Någon annan som tränar är Nellie, det dröjer nog inte många veckor tills hon börjar krypa! Hon sitter & lutar sig framåt & vickar, bara ena benet som ska fram. Hon har även börjat peka på saker & vinka. Tänk att vår lilla solstråle snart är 9 månader..! Och denna tiden är riktigt härlig, hon är så med, skrattar & busar, älskar tittut & att hitta på bus i gå-stolen, jag njuter i fulla drag! Snart har jag varit mammaledig halva tiden, det går rent för snabbt ;0) Man har verkligen vant sig vid ledigheten, promenaderna & lugnet. Har aldrig uppskattat mammaledigheten som nu, det är mys all day long! Med vissa avbrott för utbrott dock ;0)

Idag blir det inga kort, men julkorten är på intågande. Fick en skämtsam kommentar av Petraso att jag var sent ute med julkorten (endast en kortmakare kan tycka att man är sent ute med julkorten i sep/okt, hi hi). Därför kollade jag de andra åren & konstigt nog har jag lagt ut det första julkortet på nästan samma datum..! 12 eller 13 sept de senaste 3 åren, sjukt va?! Men visst har jag lagt ut färre i år än de andra åren, men de kommer, håll ut Petra ;0) Men först en bild på Nellie:


Favorítleksakerna nu får gärna låta/blinka/ha knappar eller låta mycket om man kastar dem i golvet!

Inga kommentarer: