lördag 23 oktober 2010

Utmaning/utfordring hos Sketchy colors nr 43!

Ja, då var det lördag igen & ännu en vecka läggs till historien. För oss utanför Malmö är det en ganska svart vecka vi kommer minnas. Någon rasistisk galning skjuter oskyldiga människor & därför är hela Malmö med omnejd rädda. Och Malmö ses som ett ghetto... Den bilden känner jag inte mig bekant med, men visst dras Malmö med oerhörda segrationsproblem & det skulle inte förvåna mig om vi har Frankrikes problem här inom några år... Hoppas bara skottlossningen väcker alla politiker så att de tar huvudet ur sanden & börjar planera långsiktigt för en fungerande stad.

Men nu var det ju inte något sådant tråkigt jag skulle prata om ;0) Utan jag vänder snabbt blicken mot vårt hem, som är nystädat & fint! Med en sprakande brasa & god lunch sitter jag i soffan med datorn i knäet & myser. Ikväll vankas det kompisar på middag & vi ska bjuda på hemmagjord pizza. Men den är inte gjord än för tanken är att var & en ska lägga på tillbehören själv! En s k pizza personlig ;0) Ska bli så trevligt! God mat & kära vänner, det är lakrits, som min farbror brukar säga!

Kortet i detta inlägget är med i en utmaning på Sketchy colors, det har gått fullständig inflation i mitt kortmakeri! Sen jag flyttade ner min arbetshörna i vardagsrummet har det pysslats 2-4 timmar/dag, älskar det! Tyvärr har sambon tröttnat på röran men jag funderar på en lightversion, hm, får se om det funkar?! Nu är i alla fall allt tillbaka på sin plats, annars hade vi inte fått plats att äta ;0) Kortet nedan är gjort efter denna skissen:




Och så här ser mitt bidrag ut! Lite annat format dock, vet inte om det är ok?
Men gjort är gjort & jag är åtminstone nöjd ;0)

Sett framifrån! Papper är bl a Inkido & Papirdesign.

Stämpel från Magnolia, dock inte julstämpel, men den funkar ju bra till det också ;0)

Spets Panduro, knappar Stoff & Stil, röd floss som rosett.

God Jul-stämpel från Papermaze!

Inkido-stämpel & blommor med glitter!
Det var allt för mig idag, nu ska jag retuschera lite foton på nya kort, ha en toppenmysig dag & kväll!

5 kommentarer:

Petraso sa...

Åhhhhh Vilket fint kort gillar den stämpeln!

Martina sa...

Helt underbart kort!!! Vilken julkänsla jag fick.

Ha en fin helg!

❤ Kaia sa...

WOW, DETTE VAR LEKKERT.
Nydelige farger, herlig motiv, og fantastisk flott pyntet..
Takk for at du er med på sketchy colors sin utfordring denne uka.
Klem fra Kaia

Hildegunn sa...

For et vakkert kort! Motivet du har brukt er sååå skjønt!

Håper at de får tatt han som driver og skyter rundt seg, det er forferdelig uansett hvor man bor at det er slik!

Håper du får en fin uke!
Klem

Therese sa...

Så mange fine kort. Dette er utrolig nydelig. Grattis med topp 4 hos Sketchy Colors. Jeg vil gjerne følge din blogg og kommmer definitivt tilbake hit. Klem :)