torsdag 28 oktober 2010

Think pink nr 78!

Imorgon ska min sambo på begravning för en av hans vänners mamma har gått bort i cancer. Därför blev jag så glad när jag såg denna utmaning som vill hedra alla kvinnor (och män) som får cancer, denna hemska sjukdom! Och som alla vet är det ju Rosa bandet-månad så vad passade bättre än detta kort?


Ett kort i rosa färger, för att hedra kvinnor som kämpar mot cancer varje dag.
A card in pink colours, to honour all women who fights every day against cancer.

Magnolia stämpel på papper från bl a Webster´s & Prima.
One of the new stamps from Magnolia. Papers Webster´s & prima.

Färglagd med akvarellfärger.
Coloured with watercolour on 300 gr paper.

Fjäder, metallhjärta & lite bling-bling.
A feather, a metall heart and some bling from Magnolia, I love to combine different materials.

Rosa bandet med knapp från Panduro.
Pink ribbon with button from Panduro Hobby.

Some flowers with Glitterstickles Stardust.

Close-up of the pearls from Magnolia.

And silver and gold glitter around the edges.
Det var allt för idag i kortmakarstugan! Efter att dottern sovit klart ska vi till ett köpcenter & byta en bok. Sambon är i Göteborg & ska in om Ullared på hemvägen, en uppvärmning inför när jag ska dit, den 6 nov!

1 kommentar:

Mina sa...

gorgeous card, I love all the embellishments, together they are fabulous...thanks for joining in with the Just Magnolia challenge
Mina xxx