onsdag 20 oktober 2010

Julmarknad, Magnolia & väntan är lång...

Jag har ju glömt berätta hur det var på julmarknaden i Alnarp i söndags! Kallades egentligen hälsomarknad men måste nog säga att fokus låg på hantverk & inte minst jul. Var ungefär 40 stånd med saker, men inget nytt under solen om man säger så... De traditionella tomtarna, grytlapparna & smycken. Jag köpte en fin jultag i Fimo-lera & en dödsskalle-haklapp till Nellie, så det blev ingen dyr runda! Ibland kan jag känna lite frustration... Tänk om man tog all den kunskapen många hantverkare & gjorde något trendigt, stilrent & nytt! Måste ju finnas annat än de traditionella quilt-tygerna i grönt eller med katter... Eller tomtar med tubstickat... Nåja, man kan ju inte lägga energi på allt, så jag lägger ned ;0)

Och så har Magnolia startat upp på Facebook! Jag har lagt ut en hel del julkort där & man får högvis med beröm, jättekul! Så kan vi likasinnade ha en egen "klapp-på-axeln" klubb, hi hi. Och dessutom gråta över väntan för julstämplarna, beställde i lördags & tycker det gått såå många dagar sedan dess, otålig, vadå?! ;0) Nedan kommer i alla fall ett kort till, nu ska jag kreera vidare!

Även detta är årest julmotiv, kul att kombinera rött & rosa!

Mest enfärgade papper & så mitt favvis-papper från Vibeke Spigseth, tror
det släpptes i förrfjol & går ej att finna längre, snyft. Så det snålas med det sista pappret kan ni tro ;0)

Närbild på färgläggningen!
  
God Jul-cirkeln har jag målat själv, printat & färglagt!

Blommor med glitter, även stjärnan är "homemade".

En liten rosett...

...och massor med småstjärnor!

1 kommentar:

Kimsan sa...

Du och jag kan bilda klubb : )
Jag håller också på att längta ihjäl mig efter julstämplarna....varför ska det ta sån tid?

Underbara kort du gjort!!

Här snöar det i dag men det blir inte liggande då det är 6 plusgrader ute.

Kram