måndag 18 oktober 2010

Jul, jul & mera jul!

Folk tycker man är galen som pratar jul i oktober men när man ser sig omkring är man ju inte särskilt tidig. Julmarknaderna är planerade, julsortimentet hos Ellos kom för en månad sen & nu börjar jultidningarna rulla in. Idag la jag vantarna (bokstavligen!) på dessa två!

101 ideér & Allers julamgasin!
Ska avnjutas i soffan ikväll. Hm, får nog snart köpa glögg?!

En av de nya julkorten klart! Sen jag flyttade ner pysselhörnan har
jag hunnit inte mindre än 5 kort med de nya julstämplarna..!

Kortet i närbild. För en gångs skull har jag färglagt bakgrunden & behållt den.
Papper bl a BG, Papir design & Panduro.

Närbild på färgläggningen som även är glittrad
med Glitterstickles Silver & Stardust.

Snöstjärnorna köpte jag ifjol, de är från... sitter på tungan men kommer inte ihåg!
Det är i alla fall chipboard som jag målat vit & glittrat med div glitterströssel.

Blommorna glittrar också!

God Jul cirkel är egen design. Färglagd med akvarell.


Och sist men inte minst så har jag idag hämtat våra nya adventsstakar på Posten.
De är köpta på Ellos & faktiskt jättefina! Har beställt 3 st till vardagsrummet.
Paketen var så stora att jag nästan skämdes, hi hi. Men det var det värt ;0)

6 kommentarer:

Erica sa...

Inte är du galen inte, i sådanna fall är jag lika galen.. ;-) älskar julen och planerar redan för årets! Snygga ljusstakar!! Och kortet var jättemysigt, får mycket julkänsla av det.

Allers tidningen har jag redan, men blev lite besviken, inte så jättemycket inspiration i den. Favoriterna av jultidningar är nog Drömhems och Lantlivs.. och specialjultidningarna de brukar släppa, det är en högtidsstund att läsa dem varje år! Har inte sett 101 ideér, den ska genast införskaffas!! Tack för tipset!

Ha en bra vecka! Kram, Erica

Anki sa...

UNDERBART KORT!!!!
Jättefint!

Den översta tidningen har jag med redan köpt :)

Fins stakar!

Kramis

Petraso sa...

urläckert Anica!

Susanne sa...

Vilket underbart julkort.

Anonym sa...

wow, snygg ljusstake!! är inte lika jultokig som dig men behöver ett par nya i år, blir till att besöka ellos hemsida :)

P&K / Tessan

Arja sa...

Hejsan! Älskar oxå julen...tycker inte alls att det är för tidigt!! Ljusstaken var riktigt fin och dina kort är ju superfina!!
Kram Arja