torsdag 14 oktober 2010

Julmums ;0)

Idag har jag, Nellie & min kusin varit på IKEA för att shoppa lite till hennes lägenhet. Älskar att hjälpa till med planering av inredning, kanske skulle kombinera mitt arbete med inredningsstylist? Är ju så liten konkurrans i den branschen, hi hi. Men kul är det i alla fall & jag är verkligen i mitt esse! Förutom detta så handlades det även lite till vårt hem, en grind till trappan, lite lampor till köksspotarna & värmeljus samt blockljus, allt för en ombonad höst, då går det åt multum med värmeljus här hemma, ca 20 st per varannan kväll?! Det blir så mysigt med tända ljus ;0) Till december minskar det i o f sig lite, då kommer ju adventsstakar/stjärnor fram, längtar! Och redan nu börjar min nerdräkning till div julmums som:

-På söndag är det julmarknad i Alnarpsparken
-Sista helgen i okt kommer Fridas gård samt Mitt vita stall börja med julförsäljningen!
-22 okt börjar IKEA med sin julavdelning
-Dessutom har vi ju alla inredningstidningar som börjar med julnummer; Drömhem 26 okt, Allt i hemmet 28 okt, Lantliv 2 nov m fl. Försöker även hitta när Vakre hjem samt Hem & Antik ska ha julnummer, får nog smyga ner till ICA & spana, hi hi. Och ska dessutom sammanställa en riktig julnedräkning med mässor mm, man vill ju inte missa något. Och i år har jag världens chans att "jula" hur mycket som helst, inga arbetstider att passa mm, så gissa om jag ska frossa? ;0) Och då kan vi väl börja med ett julkort?

Lite kitschfärger, stämpel från Nellie sugar eller Whiff of joy?!

Söt är den i alla fall!

Stämpel från Reprint!

Lite snöstjärnor...

...och en massa "snö"!
Nu ska jag ha barnfritt i två timmar, sedan blir det vattengympa ikväll, hej så länge!

2 kommentarer:

Kimsan sa...

Magnolias julstämplar går nu att beställa på Hannas pysselstuga. De är UNDERBARA!!!

Kram Kim

(min mail fungerar inte så jag hoppade hit istället)

Anonym sa...

Det där med ljus är urmysigt, men väldigt dåligt för inneklimatet (och därmed ganska farligt för lungorna om man skal tro forskningen). Jag har själv gått från ljus i varje vrå till lite mer eftertanke (inte utan ett vist vemod). Läs bland annat sidan 7 i här:

http://www.lth.se/fileadmin/lth/omlth/kommunikation/lthnytt/LTH-nytt_1_08_.pdf