tisdag 11 januari 2011

1-årskontroll & nya Magnolior!

Idag har vi hittat på en hel del saker! Först var vi på BVC för 1-årskontroll där det konstaterades att Nellie nu är 80,6 cm & väger 9890 g. Hon hade minskat 50 g i vikt, vägrar tydligen gå över 10 kg, hi hi, så vi ska dit för en liten extrakoll om en månad. Inget farligt, sköterskan ville mest kolla så att hon planade ut sin kurva & inte fortsatte att minska i vikt. Dessutom fick hon en vaccination i varje ben. Den första märkte hon inte men den andra sved mer & hon blev lite ledsen. Men det gick snabbt över när sköterskan tog fram en pet-flaska med vatten & glitter i ;0)

Därpå åkte vi direkt till ett köpcenter, Jägersro, där vi åt lunch, tittade i affärer & handlade mat. Sen in om jobb & hämta en beställning (väntar otåligt på vårkatalogen med allt nytt mums dock!). Därefter åkte vi hem så att Nellie fick mellanmål & sova middag hemma. Under kvällen har hon varit lite mer ledsen & vid 19 fick hon feber så efter pyjamas, välling & alvedon slockande hon tidigt i sin säng, stackaren. Man förstår att de är dåligt när de sitter still i ens famn i 45 minuter ;0)

Imorgon ska vi bada & på kvällen är det Viktväktardags! Tror jag gått ner något hg till men några 2,5 kg totalt lär det inte bli ;0)

Idag har jag ingen kreation att visa, har inte hunnit fotografera mina nygjorda kort än. Förhoppningsvis hinner jag imorgon! Och så har jag sett att Hannas pysselstuga & Stämpelgården har förhandsbeställning på nya Magnoliorna, så har beställt några enstaka ;0)

Nu ska vi planera lite inför helgens 30-årsfest/presenter mm (nyfiken Anna?! hi hi). Ha det gott, kramelikram!

1 kommentar:

anna sa...

Om jag är nyfiken? JAAAAAAAAAAA=)
och jag tolkar vad du skriver "planera inför helgens 30-årsfest/presenter MM. Vaddå MM? Hmmm! SÄG!!!!!!