onsdag 5 januari 2011

De lovar mer snö...

... & jag suckar lite trött... Det började precis bli så bra att vi kunde gå nästan var som helst med vagnen, slippa gräva ut bilen & hämta ved utan att drunkna i en snödriva! Hoppas det bara kommer typ 5 snöflingor men enligt vädret kan vi räkna med 1-2 dm inatt & imorgon, blää, säger jag! Måste kolla hur länge vi haft snö men är det inte snart två månader?! Och det känns som det kan ligga till mars? Hm, nog den värsta vintern jag varit med om, om man inte räknar 78-79 då jag var en liten plutt & inte minns ett dyft ;0)

Idag ska vi i mamma-gruppen (vi är bara 2 mammor kvar, de andra har börjat arbeta!) göra Ikea! Listan jag har med mig innefattar grind till ovanvåningen, lekmatta & dra-på-lakan till Nellie, samt dörrmatta & spisskydd, riktigt roliga saker, ha ha. Men något fint kanske trillar ner i vagnen på vägen till kassan ;0)

Och imorgon är sambon ledig, gillar dessa korta veckor som varit. Det blir en ganska lugn dag med kalkonmiddag hos svärföräldrarna på kvällen, mumma! Och kanske lite småsortering av någon låda, jag gillar ju att plocka undan, så julpyntet ligger lite illa till! Sambon kallar mig lådfetischist, förstår inte alls vad han menar, var sak på sin plats (låda) är väl ganska logiskt, eller?! Fråga bara mina arbetskamrater ;0)

Dagens kreation är med i Papertake "Anything goes with lace" samt Totally Tilda "ribbon & roses!



An Easel-card with one of Magnolias Christmas-stamps!


With ribbons & lace ;0)

The sweetest little angel! I hope Lili of the valleys
fairies is just as sweet, maybe sweeter?!


Lace and roses...

It says: "Children are angels and their wings shrink as their legs grow"...

An angel which I bought at a fleemarket ;0)

Butterflies and same paper cut out from Webster´s lovely series!

Happy birthday!

And a gliiter heart!
Nu ska jag packa skötväskan & göra mig i ordnong för shopping, hörs imorgon, tjingeling!

4 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

Men ett så vackert kort! Håller med dig om snön! Nu räcker det. Det är inte ofta man sliter ut en iskrapa t bilen ;) min lilla vovve kann knappt komma fr i all snö. En hoppfull kram att det snart blir mindre snö!

Christine sa...

Hi gorgeous Tilda creation stunning layout beautiful lace embellies I cant see any Ribbon! Totally Tilda does require Ribbon for this chall. thanks for sharing..


smiles Christine TT DT & girlies xx

Trisha sa...

A wonderful creation, but as Christine said, you need to add some ribbon! Thanks for playing at Totally Tilda's Ribbon and Roses challenge! xox Trisha

Unknown sa...

Love it all! Just gorgeous!

Thanks for playing along with us at Totally Tilda challenges!

xoxox!